עורך הדין נאור בשארי הורשע בעבירות תחבולה ואיסור הלבנת הון

עו"ד בשארי הודה והורשע במסגרת הסדר, בפרשיה בה שיתף פעולה עם נוכלים כדי להציג מצג שווא כאילו מדובר בעסקאות נדל"ן חוקיות ולגיטימיות
אייל חן |
עו"ד נאור בשארי. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רם וינוגרד, הרשיע היום את נאור בשארי בעבירות תחבולה ואיסור הלבנת הון, הנאשם ביצע את העבירות בעת ששימש כעורך דין. בשארי הודה והורשע במסגרת הסדר, והצדדים ביקשו מבית המשפט להטיל עליו 9 חודשי מאסר בפועל וכן מאסר על תנאי.

בכתב האישום תוארה פרשיית הונאה רחבת היקף וזרועות, הנוגעת לכשישים מתלוננים ובהיקף של כ-25 מיליון שקלים. במסגרתה קשרו הנאשמים (אלון אליהו כהן, דן עמדי ואליעזר סלומון) קשר לרמות רוכשי דירות, ולקבל מהם במרמה מקדמות עבור רכישת דירות אשר כלל לא הוצעו למכירה, במחיר הזול משמעותית ממחיר השוק, תוך הסבר כי מחירן הנמוך של הדירות נובע מהעובדה שהן בבעלות משרד הביטחון ומוצעות במחיר מוזל לנכי מערכת הביטחון.

בפועל, לא היו קיימות דירות המיועדות לנכים, ומשרד הביטחון או רשות מקרקעי ישראל אינם מוכרים דירות מוזלות לנכים. הנאשמים זייפו מסמכים שנחזו להיות מסמכים רשמיים, קיימו ישיבות הסברה עם אחרים מטעמם שהתחזו לעובדים של מנהל מקרקעי ישראל, וקיימו ישיבות במשרד עורכי דין כדי לשכנע מתלוננים באמיתות פעולותיהם. את האמור ביצעו הנאשמים בין השנים 2011-2014.

כאשר המתלוננים החלו להביע דאגה ביחס לעסקה, משחלף זמן רב ממועד העברת התשלומים בשלושה מקרים, נפגשו המתלוננים עם נאור בשארי, עורך דין במקצועו, יחד עם הנאשמים הנוספים, במשרדו של בשארי. במהלך אותן פגישות נאשם 1 הרגיע את המתלוננים ואישר כי מדובר בעסקאות חוקיות, כמו גם הציג למתלוננים מסמכים מזויפים שלפיהם הושלמו עסקאות מסוג זה בעבר, ונאור בשארי אישר את דבריו של הנאשם.

בנוסף הורשע בשארי במסירת מידע כוזב, כדי לגרום לדיווח בלתי נכון, לפי סעיף 7 לחוק איסור הלבנת הון.
____________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט רם וינוגרד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות