חשד: המטפלת הסיעודית תקפה את הקשישה בה טיפלה

ילדיה של הקשישה התלוננו במשטרה כי הם חושדים שהמטפלת, עובדת זרה מאוזבקיסטן, פוגעת באימם, שהנה דימנטית. בעקבות זאת נפתחה חקירה ובסופה נעצרה העובדת שמכחישה: "בני המשפחה אמרו שהם יודעים שאני דואגת לה, אמרתי להם שהיא נפלה"
דנה לווינסקי |
"לא רוצה שיקבל עונש חזק". אילוסטרציה shutterstock
תקיפת קשישים. למצולמת אין קשר לנאמר בידיעה

מטפלת סיעודית מאוזבקיסטן, בת 35, נעצרה בסוף השבוע האחרון, על ידי שוטרי משטרת תחנת שרת בחשד להתעללות פיזית ונפשית בחסר ישע ואיומים. היא נעצרה בעקבות תלונה שהוגשה על ידי בני משפחת הקשישה בה העלו את החשש כי היא פוגעת באימם. ביהמ"ש האריך את מעצרה ב-3 ימים וציין: "קיים חשד סביר הגם שאינו בעצימות גבוהה".

החקירה החלה לאחר שהתקבלה תלונה בתחנת שרת בתל אביב, בדבר חשד להתעללות בקשישה בדירתה בת"א ע"י המטפלת הסיעודית. על פי התלונה, החשדות הן לפגיעה פיזית, נשיכות חזקות ודחיפות שמהן הקשישה נפלה ונחבלה. היא הועברה מאז שהמטפלת נכנסה לעבודתה בחודש אוקטובר, פעמיים לבית החולים. בתלונה סיפרו בני המשפחה כי כאשר שברה הקשישה את הרגל, הם עדיין לא חשדו בדבר כי המטפלת אמרה שהיא נפלה מהמיטה ולאחר מכן ששוב נפלה והיה לה פנס בעין, עדיין חשבו מה שאמרה המטפלת וזה יכול לקרות. אולם שהמקרים התגברו ונהיהו שכיחים וראו חבלות על הקשישה החליטו להזמין משטרה.

לאחר שנגבו עדויות, החליטו במשטרה לעצור את המטפלת ואמש הובאה להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב. בדיון שהתקיים בעניינה הכחישה המטפלת את המיוחס לה. "חודשיים לפני אמרתי לשים מצלמות", אמרה בדיון. "אני 10 פעמים דיברתי הם אמרו אנחנו יודעים את דואגת לאמא כמו תינוק. אמרתי להם שאמא נפלה אני לא בבית, שאלתי את הילדים שלה שיבואו כי אמא לבד לא יכולה, אחר כך אני באה. אני עושה הכל, בודקת סוכר, כולסטרול, היא לא רואה טוב".

השופטת ענת יהב, האריכה את מעצר המטפלת בשלושה ימים, ציינה כי קיים חשד סביר כנגד החשודה, הגם שאינו בעצימות גבוהה והיא הייתה שוקלת חלופת מעצר אם היתה מוצגת לה. "אציין בעניין", כתבה השופטת יהב בהחלטתה, "זה כי מדובר בקשישה שהנה כפי הנראה דמנטית והתלונה היא תלונת בתה של החשודה אשר לא היתה עדה למעשים. יחד עם זאת, מעת שנטען כי הקשישה התלוננה בפני בתה הרי לצרכי מעצר ראשוני חשד ראשוני קיים".
___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת יהב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות