זרק בקבוקי תבערה על תחנת משטרת אשקלון וירצה שנת מאסר

בחור במצב בעייתי המטפל באמו, מגיע מאחורי תחנת המשטרה באשקלון עם שלושה בקבוקי תבערה, ומשליך אותם כאקט מחאה. למרבה המזל, לא נגרם נזק והוא זוכה למידת הרחמים
מעיין לביא |
בקבוקי תבערה. צילום: פלאש 90

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, ד"ר יובל ליבדרו, קיבל את עסקת הטיעון והרשיע את גריגורי ברונשטיין, על פי הודאתו, בעבירה של מעשי פזיזות ורשלנות – עושה מעשה באש. השופט גזר עליו 12 חודשי מאסר בפועל וכן קנס בסך 3000 שקלים, לאחר שזרק בקבוקי תבערה על תחנת משטרת אשקלון. "אני מאוד מצטער, לא התכוונתי לפגוע וגם אמרתי את זה בחקירה. זה היה רגע של עצבים", אמר ברונשטיין לפני גזר הדין.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, לפני קצת פחות משנה הצטייד ברונשטיין בשלושה בקבוקי בירה ריקים, שפך לתוכם בנזין והכניס לתוך כל אחד מהבקבוקים פיסת בד ששימשה כפתיל. ובשעות הערב הגיע לשביל שנמצא בסמוך לגדר המקיפה את תחנת המשטרה באשקלון, כשברשותו שלושת בקבוקי התבערה שהכין. ברונשטיין הצית את פתיל בקבוקי התבערה באמצעות מצת שהייתה ברשותו והשליך את הבקבוקים הבוערים מעבר לגדר לתוך חצר התחנה. אחד הבקבוקים נפל ארצה סמוך למקום זריקתו ושניים נוספים נפלו בשטח התחנה. אחד מהם התנפץ בחנייה האחורית של התחנה ואש שהוצתה החלה לבעור אך דעכה מאליה.

בפרקליטות אמרו, במסגרת הטיעונים לעונש, כי המעשים נעשו על רקע של הבעת מחאה נגד המשטרה, למרות שלא מצאו עילה לכך. חיפשנו בעברו הפלילי של הנאשם שתי עבירות שבהם הוא הורשע, אחת שהיא החזקת שימוש בסמים, בשנת 2014 הפרעה לשוטר. לא מצאנו עילה לפרובוקציה מול המשטרה, כאמור עלה מהתסקיר המעצר כי הנאשם הגיע לבית אמו על מנת לוודא שהיא לוקחת טיפול תרופתי, על רקע זה, נגרמים קונפליקטים בין האם לנאשם שבעתיה מוזמנת המשטרה מעת לעת ונוצר קונפליקט אל מול אנשי אכיפת החוק", נאמר בבית המשפט.

השופט ליבדרו, שאישר את עיסקת הטיעון, כתב בהחלטתו כי הוא מאשר את העיסקה למרות שהיא מקלה עם ברונשטיין. "המעשים שביצע הנאשם הם חמורים. השלכת בקבוקי תבערה אל עבר תחנת משטרה מהווה מעשה וונדליזם לשמו ויש בה כדי להצביע על זלזול ופגיעה ברשויות אכיפת החוק. למותר לציין כי מעשה שכזה עלול לגרום לנזק בגוף וברכוש. נוכח האמור נדמה כי העונש עליו הסכימו הצדדים מקל עם הנאשם ונכון היה להטיל עליו עונש חמור יותר", כתב השופט והוסיף: "יחד עם זאת, משהבהירו הצדדים כי מחומר הראיות עלה שהנאשם לא התכוון במעשיו לפגוע ברכוש או באדם כי אם לבצע אקט של מחאה; משהבהירו, כעולה גם מכתב האישום המתוקן, כי לא נגרם כל נזק ממעשיו של הנאשם; משהבהירו כי הרקע למעשיו של הנאשם קשור במצבו האישי החריג של הנאשם הקשור במצב שלו ושל אמו, ומשהתברר כי לנאשם אין עבר פלילי מכביד ורלוונטי, אזי שלא מצאתי לדחות את ההסדר אליו הגיעו הצדדים. אציין עוד כי נתתי משקל גם להודאת הנאשם וללקיחת האחריות על ידו".
_____________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט ד"ר יובל ליבדרו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות