המחאה נגד רה"מ: 2 עוכבו לחקירה

אלפים יצאו אמש (שבת) להפגין נגד נתניהו במוקדי מחאה שונים, העיקרית בהם ברחוב בלפור, ליד מעונו הרשמי. אחת המפגינות תועדה כשהיא נעצרת על ידי השוטרים ונגררת על ידם כשהיא בתחתונים לאחר שבגדיה נתלשו ממנו
רונן לוי |
המחאה נגד רה"מ, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

בפעם ה-23 ברצף יצאו אתמול אלפים להפגין בכל רחבי הארץ, בין השאר לאחר מפגן מחאת הצוללות שהתקיים, רבים יצאו אל מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה ומעונו הרשמי בירושלים, שם נרשם מקרה חריג, כאשר אישה שנעצרה, נגררה על ידי השוטרים כשהיא בתחתונים. בהפגנה שנערכה בקריה בתל אביב, קרא מנהל גימנסיה הרצליה, ד"ר זאב דגני לשוטרים להתפטר מהמשטרה "הפוליטית" לדבריו ולבוא ולשמש כמורים בבית ספרו.

ההפגנה המרכזית, כמו תמיד, התקיימה מול מעונו הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. כאלפיים מוחים, הגיעו בשעות הערב לכיכר פריז. הם קראו נגד הממשלה והניפו שלטים שעליהם נכתב, "מצילים את המדינה, נלחמים בשחיתות", "חוק משאל עם", ו-"משנים את השיטה, אזרחים כותבים חוקה". הפעם שני חשודים עוכבו לחקירה, על ידי המשטרה, האחד שכתב כתובות גרפיטי והשנייה, כאמור, תועדה כשהשוטרים גוררים אותה על הקרקע שהיא בתחתונים בלבד.

בשעות הצהרים, התקיימה הפגנה באזור הקריה, שם כאמור, קרא מנהל גימנסיה הרצליה, ד"ר זאב דגני לשוטרים לעזוב את המשטרה ולשמש כמורים בבית ספרו. "ההתנהלות של ראש הממשלה מאפיינת משטרים אפלים שבהם אדם אחד ראה את עצמו נעלה על כולם ובעל זכויות יתר. משטרים אלו לא נולדים ביום אלא זה תהליך שלוקח שנים שבהן מטפטפים לאזרחים עולם של מושגים והופכים אותם לשפוטים של השליט, בזמן שהאזרח הקטן נלחם את מלחמת הקיום היומיומית", אמר דגני והוסיף: "איזה צבא יקבל את פני הנוער שלנו? זה שמשמש את האינטרסים האישיים של ראש הממשלה או מקורביו או של מדינת ישראל?".

סמוך לבית נתניהו בקיסריה, הפגינו כמה מאות אזרחים, כאשר רובם מתנגדי נתניהו מול מאה מתומכיו שקראו לעבר המוחים "שמאלנים בוגדים וביבי מלך ישראל. כאשר אלה השיבו להם: "נתניהו מושחת ו-אין לו ארנק, אבל יש לו תיקים.
תנוועת "קריים מיניסטר" מסר בתגובה להפגנות: "המחאה היא, גם נגד הניסיון לדכא את המחאה מצד משטרה פוליטית בשירות נאשם בפלילים, כפי שמתבטא בכתב האישום המופרך שהוגש נגד עורך הדין גונן בן יצחק שמנע בגופו שימוש לא חוקי במכת"זית נגד מפגינים, ובכוונה להגיש בקרוב כתבי אישום נוספים כנגד פעילי מחאה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות