מטפל התעלל בחוסה מוגבל שכלית כי הוא סירב לאכול

כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשו נגד מטפל במעון לאנשים מוגבלים שכלית, שתקף דייר וגרם לפגיעה בפניו
ציון חן |

ארוע חמור ביותר של התעללות בחוסה הסובל מפיגור שכלי והפרעות התנהגות התרחש במעון לאנשים עם מוגבלויות בצפון. אחד המטפלים, תושב טמרה בן 25, תקף את אחד החוסים במוסד וגרם לו לחתך באופן שהצריך את פינויו לבית החולים 'פוריה' בטבריה, שם הוא נזקק לטיפול רפואי.

ארוע קשה של התעללות בחוסה חסר הישע התרחש לפני כשבוע (27.4) במוסד הסיעודי. מדובר במעון בו הדיירים מאובחנים במוגבלות שכלית והתפתחותית בכל הרמות.

מכתב האישום שהוגש כנגד המטפל האלים לבית המשפט השלום בנצרת, עולה כי הוא תקף את אחד החוסים (הסובל מפיגור שכלי והפרעת התנהגות, בארוע אלים ומתמשך, במהלכו הוא גרר אותו ודחף אותו בכוח ואף איים על המטופל. הארוע תועד בחלקו במצלמות האבטחה של המוסד, והצילומים הועברו לידי המשטרה. כעת מואשם המטופל בעבירה של "תקיפת חסר ישע ע"י אחראי".

מפרטי החקירה עולה כי בשעת ארוחת הצהריים סירב המטופל לאכול את האוכל שהוגש לו. "בשל כך, הרים הנאשם את קולו על החוסה, תפס את הכיסא עליו ישב, וגרר אותו, בעוד החוסה יושב עליו", מתאר כתב האישום, "מיד לאחר מכן, תפס המטפל את החוסה בידו, הרימו בכוח מהכיסא, דחף אותו בכוח באמצעות שתי ידיו אל חדרו של החוסה. שם דחפו אל עבר מיטתו ויצא מהחדר".

מיד לאחר מכן, ניגש החוסה לפתח החדר והמטפל אשר הבחין בכך, ניגש לעברו והרים עליו את קולו שוב. בעקבות האווירה המאיימת, נכנס החוסה לתוך החדר והמטפל עזב את המקום ושב אל חדר האוכל.

בחלוף מספר שניות, יצא החוסה מחדרו שוב ופנה חזרה אל עבר חדר האוכל. "אז ניגש אליו המטפל, הרים עליו פעם נוספת את קולו, ודחף את החוסה לכיוון החדר. החוסה נכנס לחדר והתיישב על מיטתו. אז ניגש אליו המטפל, ותקף אותו בפניו באמצעות ידיו", לשון כתב האישום.

כתוצאה מהמכות שחטף המטופל בפניו נגרם לו חתך וכאבים באפו, והוא פונה אל בית החולים לצורך קבלת טיפול רפואי. המשטרה גבתה עדויות מעובדי המעון אשר היו עדים לארוע והמטפל אף הודה באופן חלקי במיוחס לו. הוא נתון במעצר מאז יום האירוע, לאחר שהמשטרה הוזעקה למקום ע"י הנהלת המוסד. השבוע הוגשו נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות