החשוד לא שוחרר לאחר ביטול התלונה נגדו – מה עשה ביהמ"ש?

בצעד חריג הורה בית המשפט למשטרה לשלם 2,000 שקלים בתוך חודש לתושב תל אביב שנותר במעצר יומיים נוספים, למרות שהתברר כי תלונת אשתו על כך שאנס אותה ופגע מינית בבתו הייתה שקרית
מעיין לביא |
אילוסטרציה

תושב תל אביב, בן 47, שנעצר לאחר תלונת אשתו כי ביצע בה מעשי אינוס ואף פגע מינית בבתו הקטנה, יפוצה על ידי המשטרה ב-2,000 שקלים, כך קבעה שופטת המעצרים בבית משפט השלום בתל אביב, ענת יהב. העצור שוחרר ממעצר יומיים לאחר שהתברר כי המתלוננת נגדו שקרה ואף הודתה בכך.

לפני כשבוע הגיעה למשטרת תל אביב אישה שטענה כי בעלה מבצע בה עבירות מין וכך גם בבתם הקטנה בת השנתיים וחצי. בעקבות התלונה נעצר הבעל שהכחיש את כל המיוחס לו, אולם למרות זאת הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

בדיון שהתקיים בבית המשפט אמר נציג המשטרה: "מדובר בתלונה חמורה כאשר התחלנו אותה מדיווח של רשויות הרווחה על כך שבמשפחתו של החשוד מבוצעות עבירות מין. התלונה של האישה מפורטת וחמורה מאוד, עולים ממנה על כך שהחשוד מקיים יחסי מין עם אשתו. ממה שהיא אומרת ניתן להבין שהיא לא רוצה בכך. אני מפנה לעדותה ממנה אפשר לראות שהיא אומרת שהחשוד ידע להבין שהיא לא רוצה להמשיך לקיים יחסי מין וקיים איתה יחסי מין שהם לא כדרך הטבע. מיוחסים לו גם מעשי סדום, כאשר מעשי הסדום לא כלפיה אלא שהוא דרש ממנה שתבצע בו מעשה סדום. מעבר למה שהוא ביצע בה, היא מתארת שם יחסי מין עם אחרים שהוא דרש ממנה ללכת לחילופי זוגות גם כשהייתה בהיריון. היא גם מתארת שהיה נוהג להתקלח עם הקטינה בת שנתיים וחצי והוא היה דורש ממנה לגעת באיבר מינו".

הסניגור, שהכחיש בשם מרשו את המיוחס לו, ביקש מבית המשפט לצמצם את ימי המעצר אותן ביקשה המשטרה וטען כי שלושה חודשים בני הזוג לא מדברים וכי היא כועסת עליו.

השופטת ענת יהב האריכה את מעצר החשוד בשישה ימים וציינה בהחלטתה: "מכלל ההודעה/תלונה עולה כי על-פי החשד מדובר במי שעוסק בפעילות מינית באופן יומיומי, אינטנסיבי, כאשר הוא מכריח את בת זוגו לבצע עמו יחסים אינטימיים גם כשהיא אומרת לא בהתחלה ומשכנע אותה, אך גם מבצע זאת ליד ובסמיכות לקטינים ואף מדובר על אירוע שלטעמי הוא האירוע היותר חמור, כאשר אף נתן לקטינה לגעת בו".

אתמול (ג') שוב הובא החשוד לבית המשפט. במהלך הדיון התברר כי כבר ביום ראשון, הגיעה האישה לגביית עדות נוספת במשטרה, שם חזרה בה מהתלונה וטענה כי היא אוהבת אותו ורק כעסה עליו בגין דבר מה. למרות זאת החשוד לא שוחרר אף שהייתה הנחייה של הפרקליטות לשחררו.

השופטת יהב תהתה מדוע החשוד לא שוחרר ומדוע המתלוננת לא נחקרה באזהרה על עדות שקר. בשל כך, הורתה השופטת באופן חריג לפצות את החשוד באלפיים שקלים בתוך חודש ימים. "היחידה החוקרת", כתבה בהחלטתה, "הייתה צריכה לקחת כבר באותו יום את התיק לפרקליטות על מנת שזו תאמר את דעתה, ולא רק אתמול, כפי שנעשה. לא רק כך, אלא שמסתבר שגם אתמול לאחר שקיבלה את ההחלטה לשחרר לא עשתה זאת, אלא הותירה אותו והביאה אותו היום לשחרור בבית המשפט. דהיינו, ב"מקרה הטוב" היה החשוד עצור יממה אחת ובמקרה הרע, מעל לכך. בשולי הדברים עוד אומר שהמתלוננת לא נחקרה באזהרה על הוצאת דבר שקר משפתיה".

"המשטרה מתרשלת – מקדימה מעצר לחקירה"

עו"ד יעקב שקלאר

עו"ד יעקב שקלאר, המתמחה בפלילים, מסר בתגובה: "עלילות שווא הן עניין שבשיגרה בסכסוכי גירושין. למרבה הצער, המשטרה מתרשלת שוב ושוב בבדיקת תלונות סרק אלה ומקדימה מעצר לחקירה – במקום להיפך. אני שמח מאד שהשופטת הגנה על זכויות החשוד".

לאתר של עו"ד יעקב שקלאר
____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת יהב

____________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות