מושבניק בקריסה כלכלית העביר רכבים גנובים לשטחים

משבר הקורונה גורר אזרחים נורמטיבים לפלילים. כך, לדוגמא, מושבניק שכנופית גנבי רכב ניצלה את מצוקתו בכדי שיעביר בעבורה רכבים גנובים לשטחים
ציון חן |
ארכיון - משחטת רכב בשטחים. צילום: פלאש 90

הימצאותם של רוב תושבי המדינה בעת האחרונה בביתם הביאה, בין השאר, לעליה תלולה בהיקף הפריצות לרכבים או גניבתם. שימוש באנשים ללא עבר פלילי בכדי שישמשו כבלדרים היא פרקטיקה מוכרת בקרב העבריינים. זאת בשל העובדה שהם לא מעלים חשד מידיי, בניגוד לכל עבריין או בדוקאי אחר, שהימצאותו ברכב בתוך השטחים ללא סיבה ראויה, תעלה חשד כזה.

זה בדיוק מה שעשתה כנופית גנבי רכב מהמרכז, שפרשיית גניבות הרכבים שלה נחקרת בימים אלה בראשון לציון. האדם שהעביר בעבורם את הרכבים לשטחים הוא מושבניק מאזור רחובות (35), אשר מיד עם מעצרו הודה בחקירתו כי התבקש בחודש האחרון להעביר שלושה רכבים לשטחים, וכי על כל נסיעה כזאת הוא קיבל 500 שקלים.

מעצרו של האיש התאפשר בזכות מצלמות האבטחה של מחסומי הצבא בין ישראל לשטחים. האיש זוהה והמשטרה ניגשה לעצור אותו. לא מדובר בעבריין מתוחכם, ועל כן הוא שיתף פעולה בחקירתו, הכה על חטא בכך והודה מיד כי חשדות המשטרה נכונים והוא מקבל רכבים ומעביר אותם לשטחים.

בשל היותה של החקירה בתחילתה, ביקשה המשטרה את מעצרו לעוד שלושה ימים. אך שופטת המעצרים, זהר דיבון סגל, סברה כי לאור היותו ללא עבר פלילי ושיתוף הפעולה שלו בחקירה מאפשרים את שחרורו למעצר בית אצל אחיו ההיי-טקיסט.

המשטרה ביקשה את עיכוב ביצוע השחרור ביממה, על מנת לשקול הגשת ערר ולנסות למנוע שיבוש מיידי בחקירה העשוי להתרחש עם שחרורו. בית המשפט נענה לבקשת המשטרה ועיכב את שחרורו ביום אחד עד להיום.
_____________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת זהר דיבון סגל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות