נדחתה כניסתו לכלא של חולה לב שאמור לעבור ניתוח להסרת גידול

בית המשפט העליון הפך החלטה של בית המשפט המחוזי ונתן לחולה לב, העתיד לעבור ניתוח להסרת גידול בגרון, לעבור את ההליכים הרפואיים בטרם יחל לרצות את עונשו
רונן לוי |

שופטת בית המשפט העליון, יעל וילנר, קיבלה ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי והורתה כי חולה לב שזקוק לניתוח להסרת גידול בגרון, לא יתייצב כרגע לריצוי עונש המאסר שלו. השופטת וילנר קיבלה את בקשתו של עורך דין ניר יסלוביץ' וקבעה כי הדיון ידחה, ותוך מספר ימים יגישו לה מועד לניתוח המתוכנן, ורק לאחריו הוא יתייצב לריצוי עונשו.

על פי בקשת הערעור מדובר בנאשם שהיה אמור להיכנס לכלא לרצות את עונשו, אולם לאחרונה התגלה גידול בגרונו של המערער, ועו"ד יסלוביץ' ביקש מבית המשפט לדחות את ריצוי העונש, על מנת שמרשו יעבור את הניתוח ורק לאחר תקופת החלמה הוא יגיע לרצות את עונשו.

"חבריי יטענו שאותו גידול הופיע בפברואר 2018, אני התעמקתי ובדקתי אם אותו גידול התגלה כבר אז והוא לא. מה שהופיע שיש הפרשות מבלוטת התריס. ״קרוב לוודאי״, לא כתוב שיש גידול, יש הבדל גדול בין הפרשות לגידול ואני רחוק מלהיות רופא. חברתי טענה בבית משפט קמא טענה קשה שפרופ׳ ערד, שהוא מומחה לקרדיולוגיה, לא יכול לבוא ולקבוע מסמרות באשר לניתוח. פרופ׳ ערד עמד בבית משפט קמא וציין ברחל בתך הקטנה ואמר שהגידול טריגר ומוביל להחמרה באי ספיקת הלב, סידן גבוה ויתר לחץ דם", אמר עו"ד יסלוביץ'.

איתור עורך דין

מנגד, טען נציג המדינה כי ההבנה של התביעה היתה שהנאשם עושה כל שביכולתו לא להגיע לדיון, מבטל שוב ושוב דיונים ולדבריו כל המגעים להסדר הטיעון התפוצצו בשל מועד ההתייצבות לכלא.

השופטת וילנר, כאמור, קיבלה בסיכומו של דבר את בקשתו של עו"ד יסלוביץ', ובינתיים דחתה את כניסתו לכלא של הנאשם, תוך שביקשה בדחיפות את תאריך הניתוח. "אני לא חושבת שיש פה איזה מצב רפואי לא כנה או אלקטיבי, אבל אני רוצה לדבר מה יקרה. אנחנו גם בתקופת הקורונה ואין ספק שיש כאן סיכון יתר בגלל מחלות רקע. לא בטוחה שכדאי להכניס לכלא אנשים עם סיכונים מבחוץ", כתבה השופטת וילנר, והוסיפה: "האינטרס שאנחנו די מקלים עם הכניסה. האם באמת זה התיק? אני חושבת שאפשר להסתפק בפחות מ־ 3 חודשים, להסתפק בחודשיים. מאפשרת לו לעבור את הניתוח ולקורונה קצת להתפוגג".


לצפיה ודירוג כבוד השופטת יעל וילנר


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות