למרות התנגדות הפרקליטות – תוקף השוטרים יזכה בשחרור מוקדם

ועדת השחרורים קבעה כי אסיר שנידון ל-20 חודשי מאסר לאחר שתקף שוטרים ישוחרר שחרור מוקדם. בכך התקבלה עמדת באת כוחו, עו"ד אליז קסנטיני שטענה כי הוא עובר הליך שיקום ומביע מוטיבציה לקבלת טיפול
רונן לוי |
שוחרר חשוד בעבירות אינוס יממה לאחר מעצרו
אילוסטרציה

ועדת השחרורים הורתה היום (ב') לשחרר שחרור מוקדם של אסיר שנידון למשך 20 חודשי מאסר, בגין עבירות אלימות, תקיפת שוטרים ועוד. למרות התנגדות הפרקליטות, לשחרורו, מאחר ומדובר באסיר עם מידע שלילי לגביו ועבירת משמעת, הועדה קיבלה את דברי הסניגורית, עו"ד אליז קסנטיני, כי חוות הדעת על האסיר הינה חיובית. מדובר באח השלישי שמשוחרר שחרור מוקדם אותו יצגה עו"ד קסנטיני.

האסיר הורשע ביחד עם שני אחיו. על פי כתב האישום בעניינו, צוות שוטרים הגיעו לביתו שברהט על מנת לערוך חיפוש לפי צו. לאחר שאחד השוטרים הציג את הצו וביקש ממנו להתלוות אליו כדי לערוך חיפוש על גופו, הצית זה סיגריה, וכשביקש ממנו השוטר שלא לעשות כן – תקף אותו, בכך שהיכה בפניו באמצעות ידו השמאלית.

השוטר, נטען בכתב האישום, ניסה להשתלט עליו, כדי למנוע ממנו להמשיך בתקיפה ובתגובה, בעט הנאשם ברגלו של השוטר והמשיך להתפרע, במטרה להפריע לשוטר למלא את תפקידו. שוטר נוסף שהתקרב אל השניים על מנת לסייע הותקף גם הוא על ידי הנאשם שבעט בידו. במהלך האירוע, נטען בכתב האישום, גם שני אחיו של האסיר תקפו את השוטרים.

בדיו שהתקיים בוועדת השחרורים, נטען על ידי הפרקליטות שהתנגדה לשחרור כי קיימים "מיידעים שליליים על האסיר" וכן קיימת עבירת משמעת בעברו.

עו"ד אליז קסנטיני

מנגד, הסניגורית עו"ד קסנטיני, ציינה כי מתחילת מעצרו ומאסרו "הביע האסיר מוטיבציה לטיפול והוא השתתף בקבוצה פסיכו־חינוכית 'ניהול כעסים'". לדבריה, חוות דעת על האסיר חיוביות ועולה מהן כי נתרם מהשתתפותו במסגרות אלה. בתחום הטיפול השתלב האסיר במחלקת שינוי הייעודית לטיפול באלימות כללית.

ועדת השחרורים קיבלה את בקשתה של עו"ד קסנטיני לשחרורו של מרשה. על פי החלטת הוועדה תפקודו של האסיר בין כותלי בית הסוהר היה תקין בעיקרו ועבירת המשמעת הבודדה שנרשמה לחובתו אין בה כדי להוות משקל מכריע להכרעה בבקשה לשחרור מוקדם. "הוצג לעיוננו מידע מודיעיני מאת שב״ס וכן של משטרת ישראל שלא ראינו לתת לו משקל מכריע המידע של משטרת ישראל המתנגדת לשחרורו המוקדם של האסיר – קודם למאסר", כתבו חברי הוועדה בהחלטת השחרור.

________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%96-%d7%a7%d7%a1%d7%a0%d7%98%d7%99%d7%a0%d7%99

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות