בית הדין לעבודה: 'סאני תקשורת' פגעה בזכות ההתארגנות של עובדיה

השופטת אירית הרמל קיבלה את תביעת ההסתדרות וקבעה כי יבואנית סמסונג בישראל פעלה שלא כדין "מתוך כוונה לפגוע בהתארגנות העובדים ולסכלה". החברה תנהל מו"מ עם נציגות העובדים ותפצה ב-300 אלף שקל
רונן לוי |
בית הדין לעבודה מחק תביעת מנכ"ל שעבד בסין ותבע את מעסיקיו בארץ
אילוסטרציה: shutterstock

שופטת בית הדין לעבודה בתל אביב, אירית הרמל, קיבלה את תביעת ההסתדרות וקבעה כי חברת סאני, היבואנית הרשמית של סמסונג בישראל, פעלה שלא כדין ומתוך כוונה לפגוע בהתארגנות העובדים ולסכלה. השופטת הורתה לחברה לחזור ולנהל מו"מ עם נציגות העובדים והטילה על החברה פיצוי בסך 300 אלף שקל.

על פי התביעה, כ-250 עובדי סאני, היבואנית הרשמית של סמסונג בישראל, התאגדו בהסתדרות לפני כשנתיים. אף על פי שהחברה הכירה בהסתדרות כארגון העובדים היציג, כבר מיומה הראשון של ההתאגדות התקבלו בהסתדרות טענות בדבר הפגיעה בהתארגנות תוך ניסיון למנוע מהעובדים להצטרף למהלך.

החברה המשיכה בהתנהלות זו לכל אורך הדרך, והדבר בא לידי ביטוי בין היתר במניעת כניסה של חברי ועד למתקני החברה ובפגיעה ביו"ר הוועד שכללה הפחתת שכר, שלילת תמריצים וביטול ימי חופשה. בהמשך, לנוכח גרירת הרגליים של ההנהלה ותוך ביזוי מתמיד של נציגות העובדים וניסיונות להכשיל את התאגדותם, אף הוכרז סכסוך עבודה בחברה. בדצמבר האחרון נאלצו העובדים לפתוח בשביתה לאור המצב.

בפסק הדין נקבע כי לחברה הייתה כוונה מפורשת לפגוע בזכויותיו של יו"ר הוועד, והכל בשל פעילותו בוועד העובדים. בעניין זה קבע כאמור בית הדין כי החברה תימנע מכל התנכלות או הפליה של עובדים על רקע התאגדותם. בית הדין קיבל גם את בקשת ההסתדרות בנוגע להפסקת פעולותיה הפסולות של החברה לסילוק חברי הוועד ממטה החברה ומסניפיה הפזורים ברחבי הארץ.

בהתייחס למשא ומתן המתנהל בין ההסתדרות לבין החברה לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשון, נמתחה ביקורת על התנהלות החברה. "לא זאת בלבד", כתבה השופטת, "שסאני התנהלה בגישה לוחמנית וזלזלה במשא ומתן, אלא גם סירבה למסור נתונים ודחתה את כל הדרישות הכלכליות שהועלו בפניה מבלי לנמק. בעניין זה ניתן צו קבוע המורה לחברה להמשיך ולנהל משא ומתן קיבוצי בתום לב".

"חברת סאני", הוסיפה השופטת, "ניסתה להסתיר את כוונתה לסכל את הקמת ההתארגנות בדרך של סיכול כל סיכוי להגעה להסכם קיבוצי מיוחד". בית הדין קיבל את בקשת ההסתדרות לצווים קבועים שימנעו את המשך ההתנכלות ליו"ר ועד העובדים וחבריו וימנעו מהחברה לאסור על כניסת חברי ועד העובדים ונציגי ההסתדרות למתקניה. כמו כן, בית הדין חייב את ההנהלה לקיים משא ומתן סדיר ותכוף עד לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה. בתוך כך, נקבע כי יוטל על חברת סאני תשלום פיצוי בסך של 300 אלף שקל.

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אירית הרמל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות