אישום: שכנע נשים שהוא אדם קדוש והחזיקן בתנאי עבדות

כתב אישום הוגש נגד אהרן רמתי, המואשם בהחזקת עשרות נשים בתנאי עבדות ועוני בהרמון הזוועות שייצר לעצמו בשכונת סנהדריה בירושלים
מעיין לביא |
רמתי מובא להארכת מעצר. צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אהרן רמתי, בן 59, בגין עבירות של החזקה בתנאי עבדות, שיבוש הליכי משפט ותקיפת קטין בידי אחראי.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שרית רייך אבניאל, רמתי החל לאסוף סביבו נשים צעירות בשנת 2008, רובן חוזרות בתשובה או ממשפחות של חוזרים בתשובה, ואיגד אותן תחת מסגרת שהקים בשכונת שערי חסד בירושלים, שכינה "סמינר באר מרים". בין השנים 2009 עד 2015 פעל הסמינר בקומה העליונה של ביתו של רמתי בירושלים. הנשים התגוררו בסמינר, ושמעו שיעורים בנושאי דת ורוח מפי רמתי מדי יום. באותה תקופה, התגוררו בבית רמתי 12 נשים בשני חדרי שינה, ובחלוף הזמן גדל מספרן עד לכ-30 נשים.

בשנת 2015 העביר רמתי את הנשים למבנה הסמינר, ואילו רמתי עבר להתגורר בבית סמוך. בין השנים 2015 ועד למעצרו בתחילת 2020 שהו במבנה הסמינר כ-50 נשים, בהן קטינות, בדירה בת שלושה חדרי שינה, בתנאי צפיפות קשים מאוד ותחזוקה ירודה של המבנה, לרבות נזילות ורטיבות. חלק מהמזרנים היו מעופשים, והיה מחסור במים חמים. עבור מגוריהן במבנה הסמינר, שילמו הנשים תשלום חודשי קבוע של 700 ₪ (לנשים שישנו על מיטה), או 550 ₪ (לנשים שישנו על מזרון). הנשים התגוררו בסמינר, דאגו לתחזוקתו ולמזונן. רובן יצאו לעבודה בבוקר וחזרו אחר הצהריים.

מכתב האישום עלה כי משנת 2015 ועד מעצרו ב 2020, באמצעות דרשותיו, שיעוריו ומשנתו הרוחנית, גרם רמתי לנשים להאמין שהוא אדם קדוש והיחיד אשר יודע את "דרך האמת". רמתי חינך את הנשים לכך שעצם קיומו של רצון אישי הוא חטא, ושעל כל הנאה בעולם הזה הן עתידות להיענש בעולם הבא. התכנים שהעביר רמתי בשיעוריו עסקו רבות בדרישה לבטל את הרצונות האישיים של הנשים, משנתו הרוחנית של רמתי כללה ביטול מוחלט של צרכים גשמיים מפני החובות הרוחניים, כפי שרמתי הגדיר אותן. לפי התכנים שהעביר רמתי, כל החברה החרדית שוגה בדרכיה, וכל העולם סופו להישרף באש הגהנום. רק חסידיו הנאמנים ביותר של רמתי יזכו להינצל מכך.

רמתי גרם לנשים להאמין שכל פעולה בניגוד להוראותיו, לרבות עזיבת הסמינר, תוביל אותן לגהנום, וכן תביא עליהן אסונות שונים כגון – תאונת דרכים, מחלה קשה, או פיגוע. רמתי הדריך את הנשים להמעיט בקשר עם משפחותיהן, וכן לנתק קשר עם כל גבר שאינו רמתי. כאשר בני משפחה של אישה בסמינר התנגדו לדרכו של רמתי, גרם רמתי לאישה לנתק קשר לחלוטין עם משפחתה, ובמספר מקרים אף עודד אותן להוציא צווי הרחקה נגד הוריהן.

רמתי מואשם כי ניהל את שגרת חייהן של הנשים במבנה הסמינר, היה מעורב בכל הנעשה במבנה, לרבות קביעת סדר היום, מועדי הארוחות והמקלחות, הדלקת דוד החשמל בדירה, האוכל שיוגש לנשים, שעת כיבוי האורות ונעילת הדלתות, ושימש כגורם הבלעדי המחליט ביחס לכל אלה ועוד. רמתי הורה לנשים לקבל רשות עבור כל יציאה ממבנה הסמינר, לרבות טיפול רפואי.

רמתי זלזל ברפואה הקונבנציונאלית, והורה לנשים שסובלות מבעיות רפואיות שונות לבצע טקס שפיכת עופרת רותחת לתוך מים, על מנת להרחיק "עין הרע". במידה ואחת הנשים פעלה בניגוד להוראותיו, היה רמתי משפיל אותה ברבים, מתעלם משאלותיה, ומורה לנשים אחרות לנדות אותה, עד שתפייס אותו.

באמצעות בידודן של הנשים ממשפחותיהן ומסביבתן המוכרת, האיומים וההפחדות של רמתי מפני הצפוי למי מהן שלא תשאר עמו, תנאי המחיה הקשים, ומצבן הכלכלי הרעוע, היו הנשים במצב של תלות מוחלטת בנאשם ובסמינר.

בכתב האישום נכתב כי מטרה מרכזית בהחזקתן של הנשים תחת שליטתו הממשית של רמתי היתה ניצולן לעבודה ושירות עבורו. בתקופה הרלוונטית, לא עבד רמתי למחייתו ולא היתה לו כל הכנסה. רמתי התקיים והתפרנס מכספים שהעבירו לידיו נשות הסמינר והוגדרו כ"מעשרות" ו"צדקה". נשות הסמינר, רובן במצב דחק כלכלי, העבירו לנאשם כספים ובאמצעות כסף זה מימן רמתי חלק מהוצאות מחייתו – שילם את שכר דירתו, חשבונותיו ומזונו. כמו כן, קיבל רמתי מנשות הסמינר באופן קבוע ומתמשך שירותים שונים.
_______________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a0%d7%99%d7%a8-%d7%99%d7%a1%d7%9c%d7%95%d7%91%d7%99%d7%a5/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות