מהלומה משפטית לימ"ר מרכז – שחרור ראשון לאחד מחברי "כנופיית הפורצים"

למרות השלב החריג, לאחר הגשת הצהרת תובע, הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב על שחרור של אחד החשודים. בא כוחו, עו"ד יעקב שקלאר: "אין בית המשפט משמש 'חותמת גומי' למדור התביעות"
מעיין לביא |
עו"ד יעקב שקלאר

מזה שבועיים שמתנהלת בימ"ר מרכז חקירה מאומצת שהניבה שבעה עצורים. לטענת המשטרה, מדובר בחבורת פורצים המשתמשים באמצעים מתוחכמים על מנת לפרוץ לבתים ולעסקים ולשדוד ממון רב.

המשטרה הציגה במשך שבועיים ראיות לכך שמדובר בארגון פשיעה של ממש, עם חלוקת תפקידים, עם שיחות מקודדות ועם היררכיה.

אתמול (יום א') הוגשה הצהרת תובע לבית המשפט השלום בראשל"צ, שם נטען על ידי ראש שלוחת מעצרים שפלה כי יש כוונה להגיש כנגד כל השבעה כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.

עו"ד יעקב שקלאר, המייצג את אחד העצורים, דרש לאבחן את לקוחו מיתר העצורים. אולם למרות טיעון ארוך ומפורט, החליטה השופטת זוהר דיבון–סגל כי דינו כדין כל שאר העצורים, וכי יישאר עצור למשך חמישה ימים נוספים – עד להגשת כתב אישום כנגדו.

השופטת קבעה כי נאספו ראיות מספיקות על מנת להרשיע את כל המעורבים בשותפות למסכת הפריצות הרבות.
עו"ד שקלאר לא שבע נחת מן ההחלטה, ולמרות השלב החריג – הצהרת התובע, שמחייב בדרך כלל את בית המשפט להיעתר לבקשת המעצר ולהאריך את המעצר עד להגשת כתב אישום, הגיש ערר לבית המשפט המחוזי. היום (ב') קיבל השופט עידו דרויאן–גמליאל את הערר של עו"ד שקלאר וקבע כי יש לשחרר את העצור מן המעצר.

תגובת עו"ד יעקב שקלאר, סנגורו של החשוד: "אנו שמחים מאוד בשמחת המשפחה. למרות שמדובר בהצהרת תובע, אין בית המשפט משמש "חותמת גומי" למדור תביעות. גם בשלב הזה על בית המשפט לבדוק את הראיות לכאורה וביתר שאת, וכמו כן לבדוק על פי החוק האם מתקיימת עילה למעצר עד תום ההליכים. זאת לא עשתה השופטת דיבון – סגל בבית המשפט השלום, למרבה הצער, ונאלצנו להגיש ערעור שהתקבל היום. אנו סבורים כי מהחשדות כנגד מרשינו לא יישאר דבר וחצי דבר".

לאתר של עו"ד יעקב שקלאר
_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עידו דרויאן-גמליאל

_________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות