חיזוק הקשרים עם אירופה? נאשמים ביבוא ליטרים של MDMA מהולנד

שלושה תושבי המרכז נאשמים כי הבריחו לישראל 8,400 מ"ל של הסם. החבילה, שהגיעה בדואר בחודש שעבר, הכילה שני ג'ריקנים של שמן מנוע כביכול ונתפסה על ידי רשויות האכיפה. שוטר שהתחזה לשליח הוביל למעצרם
מעיין לביא |
מעצר. ארכיון

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד רועי תורג'מן, עופר סאס ואורן כהן בגין עבירת ייבוא סם מסוכן והתחזות לאדם אחר. השלושה קשרו קשר, בכדי לייבא מהולנד סם מסוכן מסוג MDMA בכמות של 8,400 מ"ל.

על פי כתב האישום, השלום החליטו להזמין לארץ סם מסוג MDMA וכדי להסוות את זהותם של הקושרים ובמסגרת הקשר ביניהם, מסר עופר לאורן את פרטיו המזהים ואת כתובת ביתו של אדם בשם ג' המתגורר בקרבת ירושלים, ללא ידיעתו או הסכמתו של ג', וזאת על מנת שאורן יעביר את הפרטים לרועי וזה ירשום אותם על החבילה והכל בכדי להציג מצג שווא ולפיו החבילה הוזמנה ע"י ג'.

לפני כחודש, נחתה החבילה בישראל. על החבילה נרשם בכזב, כי היא מכילה שני ג'ריקנים של שמן מנוע. החבילה מוענה לג' ונרשמו עליה פרטיו המזהים. בין לבין אורן, שילם עבור שחרור החבילה מהמכס באמצעות כרטיס נטען שנשלח לו ע"י רועי. המשטרה שעלתה על החבילה בשל מידע שהגיע אליהם, יצר שוטר קשר עם אורן והזדהה בפניו כשליח מטעם חברת UPS והודיע לו כי החבילה בדרך למבשרת ציון.

בהתאם לתכנון המקורי בין הקושרים ובכדי להימנע ממפגש עם השליח ומזיהויים של מי מהקושרים, אורן ביקש מ"השליח" להניח את החבילה בחניון בניין מגוריו של ג' והכל בהתאם להנחיות מפורטות שקיבל מסאס בטלגרם. "השליח" הניח את החבילה ביעד בהתאם להנחיות. במקביל, יצר תורג'מן קשר עם חברת שליחויות ושלח לחניון נהג שאסף משם את החבילה והעביר אותה אליו לחולון.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים, נגד אורן כהן נכתב כי "חומרת העבירות המיוחסות לנאשם, נסיבות ביצוע עבירת הייבוא וכמות הסם שנתפסה מעידים על מסוכנותו של המשיב כלפי הציבור. לכן, קמות כנגדו עילת מעצר, שכן קיים חשש שהמשיב יסכן את בטחון הציבור."

עוד נכתב בבקשה: "המשיב ביצע את העבירות המיוחסות לו בכתב האישום בזמן שתלוי ועומד נגדו כתב אישום בו הורשע ב-9 בדצמבר 2019 בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירת החזקת סם שלא לצריכה עצמית. בנסיבות העניין, לא ניתן להסתפק בחלופת מעצר כדי לאיין את מסוכנותו של המשיב ועל כן מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על מעצר המשיב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות