לבן בחלום שחור – הקוקאין הוסלק בתוך פחמים של מנגל

שני תושבי הנגב נעצרו עם 31.5 ק"ג קוקאין בשווי של מאות אלפי שקלים מוסלק בתוך פחמים של מנגל שהועברו אליהם מגבול ירדן. נהג רכב המילוט ברח ונעלם
ציון חן |

מרדף מלווה בירי אל עבר נהג מילוט התרחש, לאחר שהאיש ראה כי שני שותפיו להברחת קוקאין גדולה נעצרו על ידי המשטרה. בשלב מסוים נטש הנהג את רכב הסקודה בו נהג, ונעלם למשטרה שעדיין לא יודעת מי הוא והיכן הוא.

שלושה אנשים, מהם השניים שנתפסו, בדואים (20,36) תושבי שגב שלום הסמוכה לדימונה, הגיעו עד לצפון הרחוק מאוד על מנת לבצע עיסקת סמים גדולה. גבול ישראל-ירדן, בסמוך לקיבוץ גשר שבעמק הירדן ולא הרחק מהכנרת. באזור המוכר למשטרה פועלת יחידת יג"ל (יחידת הגבולות) של ימ"ר צפון, האחראית על פעילות המשטרה בתחום תפיסת ההברחות דרך הגבולות של ירדן, לבנון וסוריה.

במהלך הפעילות האחרונה שלהם, קצרו לוחמי יג"ל הצלחה כשהביאו לסיכולה של עיסקת סמים בשווי של מאות אלפי שקלים, כאשר שני המבריחים מהנגב נצפו ונתפסו עם קוקאין במשקל של 31.5 ק"ג. מדובר כאמור בכמות בשווי רב ובהפסד עצום לסוחר אליו היה מיועד הסם.

מפרטי הארוע עולה כי השלושה הגיעו בשעות הערב המאוחר אל גדר הגבול הירדני. שניים מהם ירדו מהרכב ובשלב מסוים ניצפו שני אנשים מעברו השני של הגבול כשהם משליכים לצד הישראלי חמש שקיות שהיו עמוסות בקוקאין. השניים העמיסו את השקיות אל תיקי גב שהביאו איתם לצורך כך. אך ברגע שפנו אל עבר רכב המילוט שלהם, קפצו עליהם לוחמי יג"ל שהיו מוסווים בשטח. לשניים שנמלטו כשהם עמוסים בעשרות ק"ג של סם על גבם לא היה סיכוי אל מול הלוחמים המיומנים, והם נעצרו לאחר מירדף רגלי קצר.

נהג הרכב, שהבחין במתרחש, הבין כי אין דרך לעזור לחבריו ואין טעם שגם הוא ייתפס אז הוא פתח בהימלטות. הכוח המשטרתי פתח אחרי הרכב במירדף במהלכו אף ירו עליו השוטרים, אך זה לא הרתיע אותו, והוא נעלם לשוטרים שמצאו את הרכב נטוש והנהג לא אותר גם בסריקות שבוצעו באזור.

לאחר מעצרם פתחו הלוחמים את התיקים עם הסמים ואז הם גילו כי על מנת להסוות את הסמים במידה והמבריחים יעצרו והתיקים שלהם יבדקו, הוסלק הקוקאין כשהוא מחולק למנות שונות בתוך פחמים הנחזים לשמש למנגל. בחקירתם הודו השניים בהברחה, אך לטענתם הם הגיעו לבצע עיסקה של רכישת טבק. לשאלה מדוע מישהו יחליט לתת להם קוקאין ששוויו הוא פי אלף יותר מטבק, לא היה להם מענה.

נגד אותם שניים הוגש כעת כתב אישום המייחס להם את עבירות יבוא הסם ואחזקתו, ובמשטרה עובדים כעת על רשימת חילוט פרטים מרכושם שתוגש לבית המשפט במסגרת התיק.
_____________________________

נס בן נתן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות