עבריין התנועה הסדרתי ניהל בית ספר לנהיגה

עבריין תנועה סדרתי, פסול לנהיגה מזה שנים, שבעברו ניהול בי"ס לנהיגה ללא רשיון, גרם תאונה, נהיגה בשכרות ותיקים פליליים, נתפס שוב נוהג – ונשלח למעצר בית
ציון חן |
פקק תנועה מכוניות תעבורה

עד כמה נמאס למשטרת ישראל מתושב בת ים (39) עבריין תנועה מהמסוכנים ביותר שיש, ניתן היה ללמוד מהלגלוג של תביעות המשטרה כלפיו ועליו בבית המשפט. הנהג העבריין, שבאגף התנועה יודעים עליו כי הוא יהיה "הימור בטוח" במידה ויבדקו אותו, לא טעו. האיש נצפה כשהוא נוהג עד שהגיע לכתובת מגוריו בבת ים. מייד כשנכנס לחניית הבניין, ניגשו אליו השוטרים וביקשו ממנו להציג רשיון נהיגה.

האיש הציג לשוטרים בנון-שלנטיות רשיון נהיגה מזויף, כשעוד לא הבין שמי שנפלו עליו הם בלשי הימ"ר של אגף התנועה, שידעו היטב מיהו. כל זאת בזמן שהוא בפסילה לנהיגה, שעדיין בתוקף כבר תשע שנים.

לתביעות תעבורה תל אביב נמאס לגמרי מהעבריין הסדרתי והמסוכן הזה, והם אמרו זאת היום בביהמ"ש. האיש הלא הורשע בעברו כבר 19 פעמים בעבירות של ניהול בית ספר לנהיגה ללא רשיון, נהיגה בשכרות, גרימת תאונת דרכים, התרת נהיגה לנהג לא מורשה לנהוג… וכמובן שהוא נתפס כבר יותר מפעם אחת נוהג בזמן הפסילה. כל זאת, מלבד שבע הרשעות פליליות שיש לו בתיקים שהם לא בתחום התעבורה.

"התנהגותו מלמדת על זלזול בחוק, וכי חובת הציות לחוק אינה נר לרגליו", טענה המשטרה בביהמ"ש. "בגז"ד קודם הוא אמר "אני מצטער על מה שעשיתי, ואני באמת מבין את מה שעשיתי. אני מצטער ולא אחזור יותר לביהמ"ש. אני מבין את מעשי'. בגז"ד אחר נגדו, אמר 'אני מצטער ומתחרט על מה שעשיתי. לא אחזור על מה שעשיתי'. ניכר כי מילותיו הינן על הקרח, ואף כדי להכשיר את השרץ, נושא עימו רשיון נהיגה מזויף". ציינה התביעה את אמירות העבר שלו ביאוש מלגלג.

עם זאת, הבחור שוחרר למעצר בית מלא עד להחלטה אחרת בעניינו וחתימה מצידו על ערבות זניחה של כמה אלפי שקלים בודדים. "מובהר בזאת למען הסר ספק, כי רשיון הנהיגה של הנהג פסול עד להחלטה אחרת", הבהירה וציינה השופטת ציפורה משה.

פרשנות מאת עו"ד תעבורה בילי מצגר: "בעבירות תעבורה בית משפט בוחן עד איזה גבול גובר האינטרס הציבורי על זכויות היסוד של המבקש לחירות ולחופש התנועה . על ביהמ"ש למצוא בכל מקרה ומקרה את האיזון הנכון בין המסוכנות הנובעת בנהיגת רכב לבין הפגיעה בחרותו של המבקש, ולשאוף לאיין את המסוכנות בכל דרך שאינה פוגעת בחירות המבקש. במקרה הנ"ל טוב עשה בית משפט שנמע מהטלת מעצר מאחורי סורג ובריח והסתפק בחלופה ובשלילת רשיון הנהיגה. מנסיונות עבר של תיקים מורכבים חשוב להמתין ולראות כיצד יתפתח התיק שכן בלא מעט מקרים אנו רואים שההר בסוף מוליד עכבר".

________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת ציפורה משה

___________________________

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות