חשד: עולה מצרפת הונה מאות צרפתים קשישים בסכומים גבוהים

אילן מרקו תושב תל אביב בן 42 נעצר בחשד שהתחזה לאיש מרשויות המדינה וטען בפני קורבנותיו שעליהם לשלם מסים וקנסות. לפי המשטרה יש בידיה 35 מתלוננים ששילמו לו כ-1.5 מיליון יורו
רונן לוי |
הכסף שנתפס בדירת החשוד, צילום: דוברות המשטרה

המשטרה עצרו את אילן מרקו, תושב תל אביב, בן 42, בחשד שהונה מאות אזרחי צרפת, רובם קשישים. על פי החשד הוא התחזה לאיש מרשויות המדינה וגבה מהם כספים. כרגע במשטרה ידוע על כך שש-35 קורבנות והנזק שלהם מוערך בכ-1.5 מיליון יורו. בית המשפט האריך את מעצרו בשבעה ימים. למשטרה הגיע המידע עליו כבר בחודש פברואר, אולם רק אתמול (ג') הוא נעצר ובכל הזמן הזה המשיך, על פי החשד, במעשיו.

למשטרת ישראל הגיע המידע, בסוף חודש פברואר השנה, כאשר התקבלה בקשה מהצרפתים שמישהו מבצע הונאות בארץ וביצעו חקירה סמויה, כאשר כבר בפברואר הוציאו צו חיפוש על הדירה שלו אך הוא לא נעצר. לטענת המשטרה, בפברואר בעת התפרצות הגל הראשון של מגפת הקורונה, הצרפתים הקפיאו את החקירה ולכן לא ניתן היה לבצע גם כאן שום פעולה בעניין. זהות החשוד התבררה בחקירה רק בחודש אוקטובר.

מהחקירה עלה כי החשוד הציג את עצמו לקשישים ממוצא צרפתי, כאיש מרשויות המדינה והציג בפניהם מצג שווא כי עליהם לשלם לו מסים וקנסות על כספים שנלקחו מהם במרמה ואותרו. במשטרה מעריכים כי מדובר ב-228 קורבנות, אולם מתוכם, נכון לעכשיו, ישנן 35 תלונות. הנזק הכספי שנגרם ל-35 הקורבנות נאמד בכ-1.5 מיליון יורו.

בחיפוש בביתו מצאו סכום כסף בשטרות יורו, דולר ושקלים. שווי הכספים כ-3 מיליון שקלים. לטענת המשטרה מדובר ב"חקירה מורכבת, מסועפת, שמתחילה ממתלוננים אשר נמצאים מעבר לים, בצרפת, כאשר החשד הוא שמדובר במי שהונה ורימה מתלוננים רבים בסכום גדול".

מרקו שנעצר אתמול, משחק כדורגל בליגה ג', אמר בחקירתו שהגיע ב-2011 לארץ וטען שהביא חלק גדול מהכספים מחו"ל, חלק מהכספים קיבל מאביו שנפטר וחלק קיבל ממשפחה וחברים.

בדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו, טען הסניגור כי ניתן לשחרר את מרשו בשל פרק הזמן שחלף מאז החלה החקירה. לדבריו, מאחר והצרפתים העבירו את המידע למשטרה כבר בחודש פברואר והמידע כבר היה ברשות המשטרה – היא הייתה יכולה להמשיך לחקור, אבל בגלל הקורונה החקירה נפסקה. עוד ציין הסניגור כי מרשו נמצא מזה 10 שנים בישראל ואין בעברו אפילו דו"ח תנועה.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, ענת יהב, האריכה את מעצרו של מרקו בשבעה ימים וציינה כי "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר ואף למעלה מכך כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו".

"עילות המעצר", כתבה השופטת בהחלטתה, "הן מסוכנות לרכוש הציבור, ובעניין זה ניתן לומר שגם בחודשים בין פברואר ועד אוקטובר המשיך החשוד, כך על-פי החשד, לבצע את העבירות המיוחסות לו. עילת השיבוש בוודאי קיימת, על אף שמדובר במתלוננים תושבי צרפת, וצורכי חקירה".
__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת יהב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות