התחזה לאישה באינסטגרם וביצע עבירות מין בילדות – ירצה מעל 8 שנות מאסר

שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזרו על הנאשם גם פיצוי של 100 אלף שקל למתלוננות בהן פגע: "יש ליתן משקל מכריע בעבירות מסוג זה לנזק הכבד שנגרם לקורבן העבירה, שספק אם הוא בר-תיקון ולצורך בהגנה עליהם"
דנה לווינסקי |
אונס - אילוסטרציה
אילוסטרציה

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ברשות אב בית הדין, נתן זלוצ'ובר, גזרו 8 שנים וארבע חודשי מאסר בפועל על טום שלו, תושב אשדוד, בגרם מעשה אינוס, סדום ומעשה מגונה בקטינה, פרסום תועבה של קטין והטרדה מינית לאחר שנערות שלחו לנאשם תמונות וסרטונים מיניים, שכללו ביצוע עבירות מין שונות בגופן והנאשם נהג לשלוח תמונות וסרטונים אלה לחשבון הפייסבוק האישי שלו באמצעות המסנג'ר.

על פי כתב האישום, הנאשם התחזה לבחורה צעירה, פתח חשבון אינסטגרם על שמה והשתמש בתמונות מתוך חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלה, כל זאת ללא ידיעתה או הסכמתה. הנאשם ביצע את ההתחזות במטרה ליצור קשר עם קטינות ובגירות בעלות חשבון אינסטגרם ולפתותן במרמה להתכתב עמו ובהמשך להצטלם עבורו בעירום מלא או חלקי ולבצע בעצמן מעשים מגונים, מעשי אינוס ומעשי סדום. בנוסף על כך, החזיק הנאשם כ-100 קבצי פרסומי תועבה לכל הפחות ובהם דמויות של קטינים.

בנוסף, במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, ניסה הנאשם ליצור קשר עם מספר לא ידוע של קטינות נוספות, בכך שניסה לפנות אליהן באמצעות חשבון האינסטגרם הפיקטיבי, אולם המהלך לא הבשיל לכדי ביצוע עבירות מין של הקטינות בגופן, שכן הן לא השיבו לפניותיו.

השופטים כתבו בגזר הדין כי הנאשם השתמש במרשתת ויצר קשר עם מספר קורבנות קטינות, זאת על מנת שיענו לדרישותיו המיניות, הכול תוך שהקטינות בענייננו שהו בביתן, בחדרן, מקום האמור להוות עבורן מקום מבטחים.

"רבות נכתב", כתבו השופטים בגזר הדין, "על חומרתן של עבירות המין, על פגיעתן הקשה בכבוד האדם והזכות לאוטונומיה של הפרט על גופו, צנעת הפרט, ביכולת לתת אמון ולבטוח באחר, ובמיוחד כאשר עבירות אלו מופנות כלפי קטינים. בהתאם לכך מייחסים המחוקק ובתי המשפט בפסיקה עקבית, מדיניות ענישה מחמירה בעבירות מין נגד קטינים".

השופטים הוסיפו: "כשמדובר בעבירות מין המבוצעות בקטינים, גוברים שיקולי הרתעת הנאשם ועברייני מין מסוגו והצורך להגן על קורבנות העבירה וקורבנות פוטנציאליים, על נסיבותיו האישיות של הנאשם. יש ליתן משקל מכריע בעבירות מסוג זה לנזק הכבד שנגרם לקורבן העבירה, שספק אם הוא בר-תיקון, ולצורך בהגנה על קטינים על ידי החמרה בדין ושלילת חירותם של מבצעי העבירות לתקופה ממושכת".

בסיכומו של דבר השופטים גזרו עליו 8 שנים וארבעה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וכן, ישלם בסך הכול פיצוי בסכום של 100 אלף שקלים למתלוננות.

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט נתן זלוצ'ובר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות