20 חודשי מאסר לאישה שתקפה שכנים, שוטרים ומאבטחים בבית חולים

בית המשפט התחשב בדברי הסנגורים על הרקע הקשה ממנו הגיע האשה, שפעילותה העבריינית חוזרת כבר שנים
רונן לוי |
פטיש שופט

שופטת בית משפט השלום בחיפה, טל תדמור-זמיר, גזרה 20 חודשי מאסר שמתוכם חצי שנה הפעלת עונשי מאסר על תנאי קודמים, על תושבת קרית טבעון, בת 61, שהורשעה בסדרה של אירועי אלימות כנגד מאבטחי בתי חולים, שוטרים ושכנים. בית המשפט התייחס בעונשו לטענת הסניגורים, עו"ד תומר בן חמו ועו"ד אושרת קירמה מטעם הסניגוריה הציבורית, כי מדובר באשה בעלת רקע קשה.

מדובר באישה שיש לה 36 רישומים והרשעות קודמות בעבירות אלימות, רכוש, סמים ועוד, שהחלו עוד בהיותה קטינה. רבות מהרשעותיה ניתנו בגין עבירות זהות לעבירות שבהן הורשעה במשפט זה, ובגינן ריצתה כבר בעבר תקופות מאסר ממושכות. הפעם מדובר היה בין השאר במאבטחים שביקשו לעכב בחצי שעה את כניסתה לבית החולים, בהסבירם כי הרופא, שאותו היא מבקשת לראות, נמצא בהפסקה. כאן החלה מסכת אירועים שתחילתה באיומים וקללות, לרבות הנפת אבן לעבר המאבטחים ותקיפת אחד מהם במכת אגרוף, המשכה בשכיבה על הכביש וסירוב לקום, תוך סיכון חייה וסיכון המשתמשים בדרך, וסופה בסירוב לקבל טיפול, בין אם מצוות מד"א שניסה לסייע, בין אם מרופאה בבית החולים רמב"ם ובין אם מהצוות בבית החולים מעלה הכרמל, שאליו ביקשה לחזור. סירובה לקבל טיפול משלל הגורמים, לווה בהשתוללות, איומים, קללות ויריקה על שוטר.

פרט למקרה בבית החולים, מדובר היה ב-22 עבירות שיוחסו לה, ונפרסו על פני ארבעה כתבי אישום שנדונו בשני בתי משפט שונים, באחד המקרים התנגדה לעיכוב ומעצר, קיללה את השוטרים שהגיעו לעכבה וירקה על אחד מהם כך שהוא נאלץ להחליף את מדיו. במקרה אחר, בהיותה עצורה בתחנת המשטרה, לאחר ששוטרת נעתרה לבקשתה וניגשה אליה כדי להקל באיזוק שלה ולאפשר לה לאכול, היא החלה להשתולל, זרקה אוכל מהתא, איימה על השוטרת שתהרוג אותה ותחכה לה מחוץ לבית וירקה עליה יריקה שפגעה במצחה. במקרה אחר לפנות בוקר התפרצה הנאשמת לבית. הדיירת, אם שבאותה שעה הניקה את בנה, שמעה רעשים, ניגשה לראות במה מדובר והבחינה בה מחטטת בתיקה ובארנקה. מחוץ לבית היא פרצה את רכבה של האישה.

עוד עולה מכתב האישום כי בסכסוך מול שכניה האשה לא הסתפקה באיומים כי תשרוף את הבית, אלא אף הוציאה את איומיה אל הפועל, בהבעירה אש בשלוש הזדמנויות שונות בכניסה לבית ובחצר. כתב האישום מציין כי באחד המקרים, כתוצאה מהשריפה, נגרם נזק לצנרת מים ולעץ במתחם של השכנים.

עו"ד תומר בן חמו

למרות שמדובר ברצידיוויסטית, בית המשפט נתן משקל לטענות הסניגורים, עו"ד תומר בן חמו ועו"ד אושרת קירמה, כי מדובר באישה עם נסיבות קשות והקל בעונשה. "נסיבותיה האישיות של הנאשמת קשות, אולם דומה כי היא אינה עושה די מאמץ כדי לפרוץ את המעגל השוטה שבתוכו נעים חייה", קבעה השופטת, "כך, הנאשמת לא רק מנציחה את מצוקותיה, אלא אף פוגעת או גורמת נזק לכל מי שבא עמה במגע. ועוד – נסיבות קשות ככל שיהיו לא יוכלו לשמש לנאשמת 'מטריה' שתגן עליה בפני ענישה קשה. עברה הפלילי מלמד כי חרף ההתחשבות שבתי המשפט מגלים כלפי נסיבותיה, היא עצמה אינה מפנימה את חומרת מעשיה ושבה לסורה פעם אחר פעם, תוך פגיעה בזולת, במידה כזו או אחרת".

________________________

 

לצפיה ודירוג כבוד השופטת טל תדמור-זמיר

________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%90%d7%95%d7%a9%d7%a8%d7%aa-%d7%a7%d7%99%d7%a8%d7%9e%d7%94-%d7%9e%d7%a9%d7%a8%d7%93-%d7%a2%d7%95%d7%93/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות