אישום: הונו עשרות קורבנות קשישים במאות אלפי שקלים

שני תושבי קרית טבעון נאשמים ב-26 מעשי הונאה שונים שביצעו באמצעות מכשיר הסלולאר בהיקף של מעל חצי מיליון שקלים. השניים נעצרו בחודש שעבר ביחד עם 14 נוספים בעקבות תלונות של קשישים שנפלו בפח
אייל חן |
אילוסטרציה

לבית משפט המחוזי בחיפה, הוגש כתב אישום נגד זוג, תושבי קרית טבעון בשנות ה-40 לחייהם, כתב אישום בגין 26 מעשי הונאה שונים באמצעות הסלולאר, בהיקף של מעל חצי מיליון שקלים.

בחודשים האחרונים, נוהל ביחידה המרכזית של מחוז חוף, חקירה סמויה במחלק הסייבר, שעניינה חשד להונאה בהיקף של מאות אלפי שקלים, על ידי חבורה המונה 16 מעורבים מכל רחבי הארץ, שפעלו באופן שיטתי לאורך תקופה ארוכה תחת ניהול מאורגן של זוג תושבי קרית טבעון בשנות ה – 40 לחייהם.

עפ"י כתב האישום, הקבוצה הוציאה במרמה כסף רב מעשרות קורבנות, על ידי השתלטות על מנויי הטלפון הסלולארי שלהם בשיטה מתוחכמת, וחדירה באמצעותם אל חשבונות הבנק שבבעלותם, כך שהצליחו למשוך כסף או להעביר כספים אל חשבונות אחרים.

ראשיתה של החקירה לפני מספר חודשים, כאשר יחידת הסייבר בימ"ר חוף ניתחו תלונות אזרחים וזיהו שיטת הונאה דומה ברחבי הארץ, בה עשרות אזרחים, חלקם קשישים ובעלי ממון ,התלוננו שבוצעו בחשבונות הבנק שלהם פעולות ללא ידיעתם באמצעות האינטרנט, לרבות העברת כספים בסכומים שונים אל חשבונות של אנשים זרים.

בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה סמויה תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, לרבות סיוע של יחידת מרכז סייבר ארצי, כאשר כל אלה חשפו מספר רב של מעורבים ובראשם כאמור, זוג תושבי קרית טבעון. במהלך החקירה הסמויה, עלה כי החבורה בחרה לבצע את ההונאות באופן ייחודי בהתאם לתקופת הקורונה, בדגש על תקופות הסגר בהם הקורבנות, בעיקר הקשישים שלא יצאו את ביתם ולא פקדו את סניפי הבנק, כך שלא יכלו לעקוב או להבחין אחר תנועות חשודות בחשבון הבנק שלהם, דבר שאפשר לחשודים להמשיך ולהוציא כספים במרמה באין מפריע.

לצד החקירה ביצעו החוקרים חיפוש בבתי הנאשמים ותפסו מחשבים, התקני אחסון דיגיטאליים וממצאים שונים אשר היו רלוונטיים לחקירה ושימשו כבסיס לחומר הראיות. מהמשטרה נמסר כי "מדובר בפרשיה מורכבת שחשפה שיטת הונאה מתוחכמת, תוך ניצול מכוער של מצוקת אזרחים בעת הזו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות