בעל מטווח קנה תחמושת ומכר אותה לחברו

כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד בעל מטווח מהיישוב גונן, שמכר תחמושת בשווי 400,000 שקלים
רונן לוי |
מטווח אולימפי. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגשו כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים נגד בעל מטווח, בן 46 מהישוב גונן, שביצע לכאורה רכישות גדולות של תחמושת עבור המטווח, שבפועל התברר כי נועדה לגורם שלישי ונמכרה תמורת כ-400,000 שקלים.

לפני כחודש וחצי התקבלה תלונה במשטרה אודות חשד לזיופים ברישומי פנקסי המטווח, וחשד לאי סדרים בספרים והעלמות כספים. בתלונה נטען, כי הרישומים בפנקסי המטווח אודות כמות התחמושת שהוכנסה למטווח ונורתה על ידי הלקוחות, לא תאמה את המציאות בשטח.

עם קבלת התלונה החלו החוקרים בחקירה סמויה, ממנה עלה החשד כי בסמוך לחודש ינואר 2019 סיכמו הנאשם וחברו, תושב נוף הגליל, שבמסגרת תפקידו כבעל מטווח ירכוש כדורי תחמושת וימכור לו אותם תמורת שקל וחצי לכל כדור. הנאשם היה מגיש בקשות לרכישת כמות תחמושת גדולה, כאשר חלק קטן היה עבור המטווח וחלק גדול בהרבה נועד למכירה לחבר. הנאשם היה רוכש את התחמושת למטווח בכרטיס אשראי ואת התחמושת לחברו היה רוכש במזומן. מהחקירה עלה, כי במהלך תקופה של שנה הנאשם ביצע 58 רכישות עבור חברו, ובסך הכל 264,850 כדורי תחמושת בסכום של כ-397,275 שקלים.

עוד עלה מהחקירה כי הנאשם היה מציג למשרד לביטחון פנים מסמכים כוזבים, לפיהם כל התחמושת שנרכשה נועדה לשימוש במטווח ונורתה על ידי לקוחות המטווח, זאת במטרה לקבל רישיון לרכישת תחמושת.

עם סיומה של החקירה הסמויה עצרו שוטרי משטרת ישראל את בעל המטווח במטולה, ואת תושב נוף הגליל שלו הוא מכר את מרבית התחמושת, למרות שכלל אינו מורשה להחזיק בה. מעצרם של השניים הוארך מעת לעת על ידי בית משפט השלום בקרית שמונה, עד להגשת כתב האישום כנגדם, בגין עבירות סחר בנשק שלצידה עונש מאסר לתקופה של חמש עשרה שנים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ועוד.
___________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%a1%d7%a0%d7%aa-%d7%a6%d7%97%d7%99/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות