סוכנת סמויה הובילה למעצר עשרות חשודים בעבירות פדופיליה ברשת

שוטרת שהתחזתה מספר חודשים ברשת כילדה בת 12 הצליחה להביא ללכידתם של חשודים מין בקטינים. הסוכנת, תחת הכינוי "שיר 12" התכתבה עם גברים ששלחו לה הצעות מיניות, תמונות וסרטונים פורנוגרפיים
רונן לוי |
אילוסטרציה

שוטרת שהופעלה כסוכנת סמויה ברשת, הובילה להפללת עשרות חשודים בעבירות מין לאחר שהזדהתה בחדרי צ'אט כילדה בת 12. הבוקר (יום ב'), אחר חקירה סמויה שנמשכה חודשים החל השלב הגלוי של המבצע, עם מעצרם של עשרות חשודים בכל רחבי הארץ בחשד לביצוע עבירות מין ברשת.

החקירה הסמויה החלה לפני מספר חודשים, כאשר הוחלט במחוז מרכז של משטרת ישראל ליזום מהלך להצפת עברייני מין פוטנציאליים הפועלים ברשת ולמעצרם. למבצע אותרה חוקרת בשנות העשרים לחייה הנראית צעירה לגילה, ונבנתה עבורה זהות של נערה בת 12, כאשר לצורך הפעלתה נבנה מתקן שעוצב כחדר ילדים. במהלך הכשרתה לתפקיד צוידה הסוכנת במיומנויות של נערה צעירה, לרבות שימוש במילים ובסלנג התואם את שפת ילדים ברשת. תחת הכינוי "שיר 12" שוגרה הסוכנת לעשרות הפעלות בחדרי שיחה, "צ'אט" הפועלים ברשת.

תוך זמן קצר החלה הסוכנת לקבל עשרות פניות מגברים, כאשר במהלך השיחה איתם הובהר להם על ידי הסוכנת גיל "הילדה". החשודים הציפו את הסוכנת בהצעות מיניות בוטות, שלחו קובצי וידאו ותמונות פורנוגרפיות וכן צילומים, על פי החשד, של אברי מינם.

בנוסף קיבלה הסוכנת בשיחות עם חלק מהחשודים הנחיות לבצע פעולות מיניות בגופה המגיעות לכדי חשד לניסיון אונס ומעשה סדום. אחד החשודים פנה אל הנערה בשיחת המשך וניסה ליצור מצג לפיו הוא יודע את זהותה בשל מומחיותו בתחום המחשבים, וכי הוא יודע מי היא אימה ואיים עליה שאם לא תיעתר לבקשותיו המיניות יפרסם אודותיה מידע מביך ברשת.

חלק מהחשודים המשיכו את ההתכתבות המינית הבוטה עם ה"ילדה" בוואטסאפ לרבות שליחת תמונות בעלי תוכן מיני בוטה ביותר, וכן הצעות להתלוות לטיולים באילת והצעות לתמיכה כספית. במהלך ההפעלה הופללו למעלה משלושים חשודים בגילאים 20-70, מרמלה, יבנה, נס ציונה, לוד, רמלה, טייבה, רחובות, נתניה, אשקלון, אילת, ר"ג, נצרת צפת ומקומות נוספים.

הבוקר, לאחר השלמת מלאכת איסוף הראיות נגד החשודים בקשת רחבה של עבירות לרבות מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14, ניסיון אינוס וסחיטה, יצאו צוותי בילוש של ימ"ר מרכז לגל מעצרים ברחבי הארץ.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות