ירק על שוטרת, סרב להתפזר – ויישאר במעצר

השופט דחה ערר שהגיש נאשם ביריקה על שוטרת וסירוב לפינוי התקהלות והחליט כי יישאר במעצר
דנה לווינסקי |
מפירי סגר בבית שמש. המצולמים אינם קשורים לכתבה. צילום יעקב לדרמן, פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אביגדור דורות, דחה ערר שהגיש נאשם שהואשם ביריקה על שוטרת וסירוב לפינוי התקהלות מכוח צו בריאות העם. השופט קבע כי הנאשם יישאר במעצר עד החלטה אחרת.

ביום שישי שעבר הוגש לביהמ”ש השלום בירושלים כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד תושב בית שמש, בן 48, בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו וסירוב להוראת פיזור התקהלות.

על פי כתב האישום, כוחות משטרה שהגיעו לבית כנסת בבית שמש ביקשו מהקהל להתפזר, חלק מהנוכחים עזבו את המקום, אך מרבית הקהל, וביניהם הנאשם, נותר לעמוד, צעק לעבר השוטרים, קילל וצעק להם נאצים והתסיס את הקהל. בשלב מסויים הנאשם קילל את השוטרות, צעק אליהן “שיקצע נביילה” והחל לעשות קולות של יריקה.

פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, והערר הוגש על ידי הסניגור בעקבות החלטת בית משפט השלום להאריך את מעצרו של הנאשם עד החלטה אחרת.

השופט דורות דחה את הערר, וקבע כי: ״העורר לא רק שלא פעל לכאורה בהתאם להנחיות והשתתף בהתנגדות קולקטיבית לפעולות האכיפה, אלא אף מיוחסת לו יריקה הטומנת בחובה סכנת הדבקה. משום כך, קשה לשמוע מפיו של העורר טענה הקשורה לחששו מפני הידבקות בנגיף הקורונה בבית המעצר, חשש שלא הטריד אותו לכאורה כלל וכלל עד שנעצר״
______________________

לצפיה וחוות דעת על כבוד השופט אביגדור דורות

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות