בית משפט המחוזי: יש לשקול שחרור נאשם בעבירות מין למעצר בית

בשל הקורונה, הורה המחוזי לבית משפט השלום לקבוע דיון לשחרור באיזוק אלקטרוני של נאשם, בן 72, בעבירות מין בקטינים
רונן לוי |
עו"ד מור עטיה

שופט בית משפט המחוזי מרכז, עידו דרויאן, הורה לבית משפט השלום לקבוע דיון לשחרור באיזוק אלקטרוני של נאשם בעבירות מין בקטינים. השופט דרויאן קיבל את הערעור של עו"ד מור עטיה כי ניתן לאיין את המסוכנות עם פיקוח של איזוק אלקטרוני, ומפקחים שידאגו שלדירה לא יכנסו קטינים.

מדובר בגבר מבוגר בן 72, ללא הרשעות קודמות, שהואשם בכתב אישום חמור המייחס לו ביצוען של עבירות מין בשני קטינים, נער ונערה, אותם נהג להסיע במוניתו במסגרת הסדר קבוע. בית משפט השלום לא קיבל את בקשת הסניגורים לשחרר את מרשם, מאחר ולא ניתן לתת בו אמון מינימלי, כזה הנדרש לבחינת האפשרות של שחרור בחלופה, ואף לאמצעי של מעבר למעצר בפיקוח אלקטרוני.

בעקבות אותה החלטה, עו"ד מור עטיה הגיש ערעור לבית המשפט מחוזי מרכז, בו הוא ביקש לשחרר את מרשו מאחר ומדובר, בין השאר, באדם מבוגר והעת הינה של מגפת הקורונה והוא נחשב בסיכון. נציג הפרקליטות ביקש למחוק את הערר, וציין כי תסקיר שירות המבחן מעלה תמונה מדאיגה, מאחר והעורר מצוי בהתדרדרות בדחפיו המיניים, שולל התנהגות מינית פוגענית ביחס לקטינים ומציין כי הוא מנסה להיות בקרבתם. עוד מציין שירות המבחן שהוא מתרשם בדפוסים נוקשים עם יכולת תמרון גדולה של הסביבה, כל אלו מלמדים שלא ניתן לתת אמון במשיב.

אזיק אלקטרוני. צילום: ויקיפדיה

בסיכומו של דבר, השופט עידו דרויאן קיבל את בקשתו של עו"ד מור עטיה וקבע כי אמנם מדובר בעבירות חמורות שבוצעו לאורך זמן ובאופן מניפולטיבי, לכאורה, וכאשר מסוכנותו של העורר לקטינים מוערכת כגבוהה, אבל, כפי שמצא שירות המבחן, ניתן לשלוט ולהגביל מסוכנות זו בהתחשב בנתוני העורר, טיב המפקחים ואף מהות האירועים.

"נראה כי ניתן יהיה להעביר את העורר למצב של מעצר בפיקוח אלקטרוני: כך, יוגנו הקטינים באשר הם מפני העורר, שלא יוכל לצאת את פתח הדירה, מבלי להזעיק עליו את פקחי האיזוק, וקטינים מוכרים לא יכנסו בפתח הדירה כתנאי מתנאי האזוק האלקטרוני", כתב השופט דרויאן והוסיף: "עוד יש לציין, כי מדובר באדם מבוגר, והעת עת קשה של מגפת קורונה, עניין שבית המשפט צריך להביא בין שיקוליו לפי הוראות התקנות".
_______________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%9e%d7%95%d7%a8-%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%94/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות