מסיבות וחתונות בניגוד לתקנות במהלך הסופ"ש; נפתח המסחר בחנויות הרחוב

המשטרה הוציאה צו סגירה לחנות בגדים שהחליטה להקדים את פתיחת המסחר בכמה ימים, בוילה בכפר שמריהו נערכה חתונה של עבריין בכיר ובעל המקום נקנס ב-5,000 שקלים
רונן לוי |
משטרה בזמן קורונה, ארכיון. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

החל מהיום בבוקר, בהמשך להחלטת קבינט הקורונה, התקנות החדשות מאפשרות גם את פתיחת המסחר של חנויות הרחוב החל מהבוקר (יום א'). אבל בינתיים במהלך סוף השבוע האחרון המשטרה עסקה בפיזור מסיבות וחתונות וסגרה בית עסק שהקדים את התקנות ביומיים.

התקנות החדשות, כאמור מאפשרות את פתיחת החנויות, למעט חנויות המצויות בקניון מקורה או בקניון שאינו מקורה הכולל מעל 20 חנויות ובתי עסק. על פי התקנות תותר תפוסה של עד 4 לקוחות בלבד בחנות. הפרה של התקנות להלן תוגדר כעבירה פלילית.

היו כאלה שהחליט לא לחכות והמשטרה הוציאה צו סגירה לעסק בגן יבנה למשך שבעה ימים לחנות הלבשה והנעלה. במסגרת ביקורות עסקים, הגיעו שוטרים ורכזי רישוי של משטרת גן יבנה, לתחומי החנות להלבשה והנעלה שם נמצא כי בתחומי החנות נכחו מספר לקוחות והוא היה פתוח לקהל הרחב, לטענת המשטרה ללא שמירה על כללי הריחוק החברתי.

גם חתונות, חינות ומסיבות התקיימו במהלך סוף השבוע, כאשר בוילה בכפר שמריהו, התקיימה חתונה של עבריין בכיר שחגגו בה ראשי ארגוני פשע, פוצצה על ידי השוטרים. כוחות משטרה שהגיעו למקום, הזהירו את בעל האירוע והנחו אותו לעמוד בהנחיות משרד הבריאות בדגש על מספר המשתתפים.

בשלב זה עשרות מהנוכחים התפזרו והשוטרים הודיעו כי יגיעו בהמשך לוודא קיום ההנחיות, בביקורת חוזרת שנערכה במקום עלה כי ההנחיות הופרו הן בכמות האנשים המותרת והן לעניין חובת עטית מסכות. השוטרים הורו על דילול מספר המשתתפים ולאלו שסירבו להתפזר נרשמו דוחות, סה"כ נרשמו 13 דוחות. בעל הוילה, מעצב אופנה, זומן לחקירה בתחנת המשטרה וכן נקנס בדו"ח על סך 5,000 שקלים.

בטייבה המשטרה פיזרה אירוע חינה ואיתרה נשקים, מהם על פי החשד בוצע ירי במהלך האירוע. השוטרים הגיעו למקום בעקבות דיווחים על האירוע והבחינו בעשרות משתתפים כשכולם ללא מסיכות ורוקדים כשהם קרובים אחד לשני. בעל האירוע הוזהר והתבקש לעמוד בהנחיות משרד הבריאות. עשרות משתתפים עזבו את המקום ומי שנשאר, עטה מסיכה לפניו. זמן קצר לאחר מכן, התקבל במשטרה אירוע נוסף ממנו עלה כי שני חשודים ביצעו ירי במהלך אירוע החינה.

השוטרים חזרו למקום ואיתרו רכב חשוד, ובמהלך החיפוש ברכב נמצאו אקדח F.N ואקדח מסוג גלוק החשודים שנעצרו, לבשו חולצות עם תמונת החתן מודפסת עליהן. בעל האירוע נקנס בדו"ח על סך 5,000 שקלים.

לא רק במגזר הערבי מתקיימות חתונות, המשטרה איתרה חתונה רבת משתתפים שנערכה באולם ברמת גן. השוטרים שערכו ביקורת באולם השמחות בר"ג, בעקבות קבלת דיווח על חתונה רבת משתתפים המתקיימת במקום, הבחינו בכ-200 משתתפים ולכן הפסיקו את האירוע וזימנו את בעלי המקום לשימוע, שם הוחלט על סגירת האולם בצו מנהלי ל- 7 ימים וניתן לבעלי האולם דו"ח על סך 5,000 שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות