פרסום ראשון: שוטרת הזהירה את בן זוגה שהמשטרה בדרך

שוטרת, שחשדה כי דיווח על אונס מתרחש במסיבה בה נמצא החבר שלה, ביקשה "לסגור את הארוע". הוזהרה שלא להתערב, אבל סימסה לחבר לעזוב את המקום
ציון חן |

פרסום ראשון: שוטרת בת 20, תושבת נתניה, ממחוז המרכז של המשטרה, מואשמת בביצוע עבירות של "שיבוש מהלכי משפט" ו"מרמה והפרת אמונים". השוטרת, שעבדה במוקד 100 של המשטרה, השתמשה במידע שהיה לה על ארוע פלילי שהתרחש במקום בו שהה החבר שלה, והודיעה לו ללכת משם בשל הגעתם של כוחות משטרה למקום.

מחקירת פרטי הארוע עולה, כי בשעות לפנות בוקר בספטמבר האחרון, התקבל במוקד 100 של משטרת מחוז המרכז דיווח של אזרח על חשד לנסיון אונס של בחורה שיכורה בנתניה. השוטרת, שקיבלה את הארוע העבירה אותו לטיפול הניידות שיצאו לכיוון המקום. בזמן הזה, הבחינה המוקדנית הנאשמת בפרטי הארוע המדווח על גבי צג המחשב בעמדתה. "על פי כתובת הארוע ותיאור המקום, סברה השוטרת כי חבריה, לרבות בן זוגה, מעורבים בארוע", מתארים במחש, "לכן, זמן קצר לאחר קבלת הדיווח ועוד לפני שהניידות הגיעו לזירה, התקשרה המוקדנית לשוטרת שהפעילה את הארוע, וביקשה ממנה לבטל את הגעת הניידות ו'לסגור את הארוע'. זאת, תוך טענה שקרית כי מדובר בדוד שלה ובבת הזוג שלו, וכי שניהם שיכורים שחוגגים יום הולדת".

השוטרת בתחנת נתניה, שהופתעה מהפניה, נזפה במוקדנית ואף הזהירה אותה שלא ליצור קשר או לשוחח עם מי מהמעורבים בארוע. אך השוטרת המוקדנית לא התאפקה, ואף על פי שהוזהרה יצרה קשר עם החבר שלה.

"המוקדנית שלחה מסרון לבן-זוגה ששהה אותה שעה סמוך למקום הארוע, הודיעה לו על תוכן הקריאה שנתקבלה במוקד, אמרה לו כי כוחות משטרה בדרכם למקום ושעליו לעזוב מיידית את המקום", סיפרו במחש, "בתגובה אמר לה בן זוגה כי הוא כלל אינו קשור לארוע".
במחש מציינים כי מעשיה של השוטרת המוקדנית נעשו מתוך כוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי, בין בהעלמת ראיות ובין בדרך אחרת, ותוך כדי כך היא פעלה במירמה והפרת אמונים.

כתב האישום נגד השוטרת הוגש כעת, ומשפטה יחל בזמן הקרוב.
______________________

גדעון קוסטא, עורך דין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות