צפו: ירי באוויר ועוד מסיפורי האמל"ח במגזר

תופעת השימוש בנשק במגזר הערבי מקבל חשיבות גבוהה במחוז הצפון גם בימי הקורונה. כתבי אישום על רקע זה הוגשו השבוע
ציון חן |
נשקים. צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90

השבוע סיימה המשטרה את חקירתם של שלושה תיקים מהשבועות ,האחרונים שעניינם שימוש בנשק במגזר הערבי, עבירות שהעונש לצידן בחוק העונשין, נע בין 5-20 שנה. בעבירה של ירי באוויר בארועי חתונות במגזר, נעצר בן 22 תושב יפיע, לאחר שברשתות החברתיות הופץ סרטון שלו מבצע ירי בשטח בנוי. במהלך ארוע החתונה, עלה הבחור לגג ביתם של הורי החתן כשברשותו נשק וביצע 14 יריות באויר. מדובר בעבירה אשר העונש הקבוע בחוק הוא 5 שנות מאסר. הנה הסרטון:

 

במסגרת סכסוך בין תושב נצרת בן 23 לאחר, הוא הגיע לבניין בו הוא מתגורר מצויד בנשק. כשהבחין בו עומד בחוץ, ירה לכיוונו 2 יריות וממרחק של 50 מטר, ולמרבה המזל לא נפגע איש. היורה נמלט מהמקום, וכתב אישום הוגש נגדו בעבירה של ניסיון לפגוע באדם באמצעות ירי ולגרום לו לחבלה, עבירה שיכולה להגיע לעונש של 20 שנות מאסר.

במסגרת סכסוך שכנים, על רקע בניית חומה המפרידה בין בתי שתי המשפחות בכפר עילוט, הגיע בצהרי אחד הימים בן 23 מאחת המשפחות כשהוא מצויד באקדח 9 מ"מ. הוא ביצע ירי אל עבר בית המשפחה האחרת, ואחד מהכדורים חדר את אחד מחלונות הבית של אחת השכנות אשר עמדה בסמוך. הכדור פגע בסמוך מאוד לרגליה, ורק בנס היא לא נפגעה מהירי, אך פונתה מביתה לקבלת טיפול רפואי בשל החרדה שתפסה אותה. כתב האישום שהוגש נגדו מייחס לו עבירה של נשיאת נשק. עבירה הקבוע לה בחוק עונש של עד כדי 10 שנות מאסר.

במשטרת מחוז צפון מדגישים, כי לצד השוטרים העוסקים באכיפת תקנות החירום של ימי הקורונה, שאר השוטרים פועלים במגוון עבודות השיטור של הלחימה בפשיעה ושמירה על הסדר הציבורי. "משטרת ישראל פועלת ללא הרף כנגד גורמי הפשיעה וכנגד התופעה של שימוש בכלי נשק בסכסוכים אלימים במלוא העוצמה", ציינו במחוז הצפון, "המשטרה תמשיך במאבק כנגד עבריינים המבצעים ירי כחלק מפתרון סכסוכים אלים ופוגעים בחפים מפשע ובמרקם החיים של המחוז".
_________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%90%d7%a4%d7%a8%d7%aa-%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%93/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות