ועדת הפנים דורשת מהמשטרה: דווחו על תחקור אירועי קורונה

במסגרת דיון על התנהלות שוטרים מול אוכלוסייה בעקבות התפרצות הנגיף, ביקשה הוועדה דיווח על מסקנות וצעדי המשמעת שננקטו על תחקור 165 אירועים. סגן ראש אג"ם: "מכתימים את המשטרה והופכים אותה ל'מתעללת'"
דניאל בן חמו |
משטרה בזמן קורונה, ארכיון. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

כחלק מסדרת דיונים של ועדת הפנים בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ' בנושא התנהלות המשטרה מול אוכלוסייה, דנה היום הוועדה לבקשת ח"כ אוריאל בוסו בהתנהלות המשטרה מול החברה החרדית. הועדה דרשה מהמשטרה דיווח על המסקנות וצעדי המשמעת שננקטו בעקבות התחקור של האירועים בעניין הקורונה וכן להעביר דיווח על תוכניות ההכשרה הייעודיות להכשרת שוטרים למפגש עם אוכלוסיות עם מאפיינים ייחודיים ועם פגועי נפש.

כבר בתחילת הישיבה, יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ' פתחה בפנייה לנציגי אכיפת החוק וביקשה שלא לברוח להסברים של בחינת כל מקרה לגופו ושאי אפשר להתייחס כי חלק מהמקרים נבחנים במח"ש או בדין משמעתי במשטרה. "הדיון היום מתמקד בבעיה הרוחבית, בתופעה, באמצעות מקרים נקודתיים, ולא להיפך. ומכיוון שמדובר בנושא שידוע ומוכר למשטרה מזה זמן רב, עד כדי כך שאפילו השר לביטחון פנים מצא לנכון למנות ניצב בדימוס, אריה יקואל, כראש הצוות המייעץ לשר בנוגע לחברה החרדית – אני מצפה לשמוע פה נציגי משרד הבט"פ, המשטרה ומח"ש – הנוגע לצעדים הרוחביים שבכוונתם לנקוט על מנת לשפר את המצב בשטח", אמר ח"כ חיימוביץ.

ח"כ אריאל בוסו הציג סרטונים בפני הועדה שבהם רואים לטענתו לא רק השתוללות ואיבוד עשתונות לצד חסרי ישע. הילדים אולי מגדפים, לדברי ח"כ בוסו, אבל הם לא יכולים לפגוע. "יש חוסר הבנה בסיסי בין השוטרים לביו הציבור שמולם… את ניקי רוזנברג שוטרות ושוטרים הכו עד זוב דם, תוך שאנשים צועקים להם שזה ילד עם אוטיזם קשה. התיק נסגר במח"ש, והשוטר עוד ביקש שייסגר לא מחוסר ראיות, אלא מחוסר אשמה", אמר ח"כ בוסו. עו"ד מיטל בק, מהמועצה לשלום הילד, טענה כי המועצה פנתה למשטרה אך לא נוצר נוהל משותף. "אמרו לנו שיש להם נוהל והוא יחודד. אנחנו רוצים תשובות. נשמח לעמוד לרשות המשטרה ולנסח נוהל. לא קיבלנו מענה שמוכנים לעבוד יחד", אמרה עו"ד בק.

מנגד, תנ"צ אילן פרץ, סגן ראש אג"ם במשטרה, אמר כי מכתימים את כל המשטרה והופכים אותה ל- 'משטרה מתעללת', 'משטרה אלימה'. "יש לי תחושה קשה של אכזבה. כל אחד זכאי לדעתו. אנו גם מבקשים ביקורת, אבל אני מרגיש שהדברים לא חודרים. כאילו אין טעם בתגובה שלנו, שאינה חודרת חומות שנוצרו. אנו רואים אותם סרטונים חודש אחר חודש, כאילו זה הנרטיב. אנו טועים וגם שוגים, אבל אני מבקש להקשיב בנפש חפצה ולא לבעוט בדלי", אמר תנ"צ פרץ והוסיף: "החיבור לקהילה החרדית זו תפיסה משטרתית שלנו כמשרתי ציבור, מתוך הבנה שלכל קהילה יש מאפיינים ורגישויות משלה. תסתכלו במשקפיים של המורכבות. יש מש"קים לחברה החרדית ועושים הכשרות. יש שוטרים שלוקח להם קצת יותר זמן".

בסיכומו של דבר, הוועדה ביקשה ממשטרת ישראל בתוך שבוע, להעביר דיווח בכתב אודות המסקנות האישיות וצעדי המשמעת שננקטו בתוך המשטרה בעקבות התחקור של 165 האירועים ובמקביל יו"ר הוועדה מיקי חיימוביץ' אמרה כי אין שום אינדיקציה לבירור פנימי והתחושה שלא קורה שום דבר וקראה למשטרה לזרז את התוכנית להכשרת רפרנטים להתמודדות עם אנשים פגועי נפש, "מהשיח הפורה והמלמד שהתקיים כאן, שמענו על מגוון יוזמות והצעות שהועברו למשטרה המציעות לשפר ולגוון את ההכשרה המקצועית שניתנת לשוטרים, על מנת להכין אותם בצורה טובה יותר למפגש עם מגוון רחב של אוכלוסיות, בדגש על אוכלוסיות בעלות מאפיינים מיוחדים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות