חוף משפחתי: עובד עירייה הקים מתחם לממכר גלידה עבור מקורב – שניהם הורשעו

בית משפט השלום בחיפה קנס ב-21 אלף שקל אדם שהפעיל "אוטו-גלידה" בחוף הים בטירת הכרמל וקנס ב-30 אלף שקל את קרוב משפחתו, עובד עירייה שאישר לו לתחום את המקום
דנה לווינסקי |
גלידה פיסטוק ביבי
גלידה, ארכיון. צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בחיפה זאיד פלאח, קנס ב-21 אלף שקלים, אדם שהפעיל "אוטו-גלידה" עם כסאות ושמשיות בתחום חוף הים בטירת הכרמל בניגוד לחוק, במקביל השופט קנס בשלושים אלף שקלים את עובד עיריית טירת הכרמל שהורה להקים אזור מתוחם באמצעות טרקטור בחוף טירת הכרמל, לצורך העמדת הרכב ועסק הרוכלות בעבור קרוב משפחתו. בעל ה'אוטו גלידה' הורשע בעבירות על חוק שמירת הסביבה החופית, חוק רישוי עסקים וחוק איסור נהיגה ברכב בחוף הים.

על-פי כתב האישום, שהוגש, עובד עיריית טירת הכרמל הורה להקים אזור מתוחם באמצעות טרקטור בחוף טירת הכרמל, לצורך העמדת רכב ועסק רוכלות בעבור קרוב משפחתו. התיחום נעשה באמצעות בולדרים שהונחו על חוף הים עד למרחק של כ-30 מטרים מקו המים, תוך כבישת השטח התחום ביניהם והנחת מצעים על גבי חול הים באופן המאפשר את כניסת הרכב אל המובלעת המתוחמת בחוף.

בהמשך לכך, הפעיל קרוב המשפחה את העסק מתוך אותו רכב, תוך שהוא פועל ללא רישיון עסק. בכך הנאשמים מנעו את המעבר החופשי של הציבור לאורך תחום החוף, ביצעו פעולה שיש בה, או שעלולה, לפגוע בסביבה החופית, בניגוד לחוק שמירת הסביבה החופית, בעל הרכב הואשם גם בנהיגה ברכב בתוך תחום החוף בניגוד לחוק איסור נהיגה ברכב בחוף ים.

כאמור בסופו של דבר, השופט פלאח גזר על בעל הרכב ומפעיל העסק קנס בסך 21 אלף שקל, הכוללת הפעלת התחייבות מתיק קודם וכן התחייבות בסך 30 אלף שקל להימנע מהעבירות שבהן הורשע במשך 3 שנים ובמסגרת הסדר טיעון, עובד העירייה הודה בביצוע העבירות ללא הרשעה והוטל עליו לשלם פיצוי למדינה בסך 30 אלף שקל ולחתום על התחייבות בסך 60 אלף שקל להימנע מהעבירות שבהן הורשע במשך שנה.

___________________________________________________
לצפייה ודירוג כבוד השופט זאיד פלאח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות