נוכלים עקצו נזקקים וחולי סרטן שחיפשו הלוואות בגלל משבר הקורונה

עקצו נזקקים וחולי סרטן בתקופת הקורונה בצ'קים מזוייפים, ועקצו גם את נהגי המוניות שהפעילו כשליחים
ציון חן |
צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

המשטרה עצרה שני נוכלים תושבי רמלה (44,60), שבמהלך השבועיים האחרונים עקצו נזקקים, כולל חולי סרטן מאושפזים. השניים החתימו וגבו הלוואות פיקטיביות בעבור "דמי קדימה" במזומן מהקורבנות שלהם, תוך ניצול משבר נגיף הקורונה ומצוקתם הכלכלית של אזרחים. הקרבנות קיבלו בתמורה לדמי הקדימה צ'קים מזוייפים.

אצל אחד מהם, המשמש כאב בית במוסד סיעודי, נתפס יומן עם פרטים ונתונים שהוא טוען ששייך בכלל לחברו אותו הסיע ברכבו. אצל השני נתפס טלפון, באמצעותו היה הקשר לנעקצים. הוא טען כי הוא בכלל מצא אותו באוטובוס. המשטרה איתרה עד כה מעל 20 תלונות, ואת פרטי עשרות קורבנות נוספים, שעפ"י החשד נפלו ברשת החשודים.

מהחקירה הסמויה עלה כי השניים פעלו במגוון פלטפורמות באינטרנט, ופרסמו מודעות המציעות הלוואות לתקופת משבר הקורונה. בדרך זו הם הצליחו ליצור קשר עם עשרות ומאות אזרחים ברחבי הארץ, עמם סיכמו את תנאי ההלוואות, שעמדו על עשרות ומאות אלפי שקלים.
לאחר מכן גבו מהקורבנות תשלום מקדמה הנע בין 2000 ל-8000 ₪, באמצעות נהגי מונית שהגיעו לקחת את דמי הקדימה, ובתמורה העבירו לידיהם המחאות על סך גובה ההלוואה. בדיעבד התברר לקרבנות כי מדובר בהמחאות מזויפות.

בנוסף, השניים עפ"י החשד ניצלו את המצב והונו גם את נהגי המוניות שביצעו עבורם את 'השליחות', לאחר שגם להם הציעו תשלום על סך אלפי שקלים עבור שירותם באמצעות המחאות, שהתבררו גם הן כמזויפות. במשטרה מוסרים גם כי הם מבחינים בעלייה בדיווחים אודות אירועי הונאה שונים, העיקרי שבהם הוא "עוקץ פיננסים" – פעילות שנועדה לאיסוף פרטי לקוחות ופרטי חשבונות בנק של אזרחים ולקיחת כספים במרמה.

"אנחנו ממליצים לבדוק באיזה חברה מדובר, והאם מדובר בחברה מוכרת ואמינה", מציין רפ"ק אייזק סימון, "כמו גם לבדוק במשרד האוצר – מאגר נותני שירותי מטבע, כי מדובר בחברה הנמצאת במאגר רישיונות שירותים פיננסיים במשרד האוצר. אנו קוראים למי שחושב שנפגע מדפוס פעולתם של החשודים או באופן דומה, לפנות למשטרה ולהגיש תלונתו".

צילום רפ"ק סימון, ראש מחלק הונאה בימ"ר ירושלים – דוברות המשטרה
________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a8%d7%95%d7%95%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%95%d7%97%d7%91%d7%a8/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות