הצית רכב בשם הכנופיה הגרוזינית, שוחרר למעצר בית בשם הקורונה

הכנופיה הגרוזינית שלחה בחור להצית את רכב החברה של בעל חוב. המצית נעצר, ושוחרר למעצר בית במרכז הארץ
ציון חן |
מכבי אש. צילום: אבשלום ששון, פלאש 90

ביום שני לפני שבועיים, בחניון שמתחת לבניין, נשרף רכבה של בחורה באשדוד. "האש אחזה ברכב והתפשטה לרכבים נוספים שניזוקו קשות", מציינים במשטרה. מהחקירה עלה כי הרכב שהוצת, על פי דו"ח חוקר השריפות, שייך לבחורה שהחבר שלה ברח ביום הארוע של ההצתה מהנושים שלו לצפון.

"הוא בעל חובות לגורמים עבריינים, וחייב כסף רב לכנופיה הגרוזינית", אומרים במשטרה על החבר, שהגרוזינים שלחו אליו מצית.
מצלמות אבטחה קלטו אדם מגיע עם קטנוע לבן, מצית ונמלט. באמצעות מצלמות האבטחה העירוניות, הוא נצפה במסלול נסיעתו, וזוהה בעצירה שלו בקיוסק לקנות סיגריות.

לאורך חקירתו המצית, תושב העיר בן 26 ללא עבר פלילי, הוא לא פצה פה. לתחנת אשדוד, כידוע, יש משימה לאומית נוספת בשל הקורונה. על כן החקירה ממשיכה להתעכב במשך תשעה ,ימים בהם הבחור עצור בשלוש הארכות מעצר שונות.

"ההצתה היא חמורה במיוחד לא רק בשל הסכנה שטבועה בה לאור הרקע למעשים, והעובדה שהרכבים חונים מתחת לבנין המגורים", מסבירים במשטרה, "אלא גם בשל המסר העברייני האלים העולה ממנו. שיש בו להטיל אימה ופחד ולפגוע בתחושת הבטחון האישי של הציבור. במיוחד כאשר מדובר בהצתה מתוך כוונה לפגוע ברכוש או בבני אדם", טענה בשישי בצהריים המשטרה, בערעורה במחוזי על שחרורו של המצית למעצר בית.

"אנו מודעים למצב החירום הקיים בארץ, והדבר הזה גם לנו מאט את הקצב שלא באשמתנו", הסבירו במשטרה, אבל שופטת המעצרים באשקלון, נועה חקלאי, קבעה כי יש לשחרר את הבחור למעצר בית של שישה ימים, בבית אביו במרכז הארץ והרחק מאשדוד. זאת, כשהאב וחברתו בחמש שנים האחרונות יהיו ערבים ב-30 אלף שקל ופקדון של 5000 שקל.

"גם מאז אותן נסיונות לקדם את החקירה חלף זמן לא מבוטל", קבעה השופטת, "ולא התרשמתי כי היה מאמץ של ממש לקדם את החקירה. בפרט בכל הנוגע לפעולות בנות שיבוש. מתקדמת מאוד בעצלתיים", מותחת השופטת ביקורת על מחדלי החקירה של תחנת משטרת אשדוד.

שופט המחוזי בבאר שבע יואל עדן, ישב בשישי בצהריים ואמר למשטרה "באתי למסקנה כי דין הערר להידחות. תנאי השחרור הינם הדוקים. מדובר במעצר בית מלא, באזור מרוחק, תוך איסור על שימוש בטלפון, ותוך הפקדת בטוחות מתאימות. העצור נעדר עבר פלילי, ולאור גילו הצעיר, מביא למסקנה כי החלטת ביהמש קמא, מאוזנת וראויה", ובכך דחה את בקשת המשטרה לבטל את החלטת שופטת המעצרים לשחרר כאמור את המצית למעצר בית.
____________________________________
https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a8%d7%a4%d7%90%d7%9c-%d7%a6%d7%99%d7%a7/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות