7.5 שנות מאסר לערבי ישראלי שתכנן לבצע פיגוע בחיילים

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר לפני זמן קצר את עונשו של אחד מחברי חוליה שתכננה לבצע פיגוע כנגד חיילי צה"ל • לנאשם עבר ביטחוני עשיר, והוא פעיל ב'תנועה האסלאמית' שהוצאה מחוץ לחוק
מערכת אוביטר |
ירי, דריסה או דקירה. מסרי לצידו של השייח ראאד סלאח. צילום: תקשורת שב"כ
ירי, דריסה או דקירה. מסרי לצידו של השייח ראאד סלאח. צילום: תקשורת שב"כ

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום שבע וחצי שנות מאסר על מוחמד מסרי, אזרח ישראלי מטירה, אחד ממתכנני הפיגוע בסניף "קינג סטור" בבאר שבע.
כזכור, בנובמבר 2015 הכריז שר הביטחון על "התנועה האיסאלמית" כהתאחדות בלתי מותרת. כתבי האישום, שהגישה הפרקליטות נגד מסרי, אשר היה מזוהה עם התנועה האיסלאמית ונגד שלושה נאשמים נוספים, מתארים כיצד הוא חבר לפיראס אלעומרי ולמחמוד לוויסי, פעילי התנועה האיסלאמית אף הם, ולנאשם נוסף בשם עבדאללה אבו עייש, במטרה להוציא לפועל פיגוע טרור במדינת ישראל באזור הדרום, על רקע הוצאת התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק וכאות תמיכה בתנועה האיסלאמית.

מכתבי האישום עלה כי מסרי, וכן הנאשמים מחמוד לוויסי ועבדאללה אבו עייש הועסקו כולם ברשת הסופר מרקט "קינג סטור אלמשהדאווי", ומכאן היכרותם.

בעקבות מורת רוחם של מההחלטה להוציא את התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק, הגיעו השלושה להחלטה לבצע פיגוע טרור בישראל אשר כוון נגד חיילי צה"ל. בהמשך, עידכן מסרי את אבו עייש על הכוונה לביצוע פיגוע כאמור, אך אבו עייש לא עשה דבר בנדון. המתווה המתוכנן לפיגוע הטרור היה פיגוע בתחנת אוטובוס או בסיס צבאי באמצעות ירי על החיילים, דריסה או דקירה.

מסרי הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות נגד בטחון המדינה שעניינן קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה והחזקת נשק, והצדדים טענו במשותף לעונש מוסכם של 7.5 שנות מאסר.

בית המשפט המחוזי אימץ את הסדר הטיעון והטיל על מסרי את העונש המוסכם של 7.5 שנות מאסר ומאסר על תנאי. עוד קודם לכן, ביולי השנה, גזר ביהמ"ש את דינו של הנאשם פיראוס אלעומרי ל-8 שנות מאסר בפועל, מאסר מותנה וקנס בסך 10,000 ש"ח, ובמסגרת גזר הדין קבע כי הוא היה "הרוח החיה" בביצוע העבירות. הנאשם אבו עיאש, אשר חלקו בפרשה היה שולי יותר, הורשע בעבירה של חיפוי ונדון ל-30 חודשי מאסר בפועל. התיק בעניינו של מחמוד לוויסי טרם הסתיים.

לגזר הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות