ביצע עבירות מין בבתה של בת זוגתו: "קראה לו אבא"

ראתה בו דמות אב. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר בשבוע שעבר עונש של שמונה וחצי שנות מאסר בפועל, על תושב הדרום בן 38, שהורשע בביצוע עבירות מין לאורך תקופה של חמש שנים בביתה של בת זוגתו.
על פי כתב האישום הנאשם ובת זוגתו והתגוררו יחד עם הילדה, שראתה בנאשם דמות אב ואף כינתה אותו "אבא". כאשר נחשפה הפגיעה המינית בילדה, בשנת 2014, נפרדו האם והנאשם לתקופה קצרה, אך חזרו זה לזו, עד לפרידה הסופית בשנת 2015.
עוד בשנת 2009, כשהילדה היתה רק בת 8 נהג הנאשם לשוחח איתה על תכנים מיניים. בהמשך החל לגעת בחזה, ישבנה, ואיבר מינה, מעל הבגדים.
המעשים הסלימו בין 2009 ל- 2010, כאשר הנאשם קרא למתלוננת לחדר האמבטיה, ביקש עזרתה בסיבון גבו, כשהיא ערומה, ונכנס איתה למקלחת שם היא "מצצה" את איבר מינו. בתקופה זו אף החדיר הנאשם את איבר מינו לפי הטבעת שלה. מוסיף ומפרט סדרה ארוכה של מעשי סדום ומעשים מגונים, שנעשו בילדה, ואשר כללו ליטוף איבריה המוצנעים, נגיעות רבות בגופה בקונוטציה מינית ועוד.
בטיעונים לעונש העידה אימו של הנאשם, שסיפרה כי בנה תמיד עבד, והוא בן טוב שאיש לא אומר עליו דבר מה רע. סיפרה, שלאחרונה נולד לו ילד ראשון מבת זוג שהכיר באמריקה והוא רואה את הילד רק דרך המחשב.
התובעת, עו"ד אלין שקאף, דרשה להעמיד את מתחם הענישה בין 12-18 שנות מאסר, והסבירה כי הילדה סמכה על הנאשם ואף קראה לו "אבא", הוא ניצל זאת לרעה עוד אזכרה עו"ד שקאף את ההתרחשויות, לאחר שהמתלוננת אזרה אומץ וסיפרה לאמה אודות מעשי הנאשם. הוא מצידו, הוסיף חטא על פשע בכך, שטען בפני האם, שמדובר בילדה שקרנית שהעלילה עליו, ובכך יצר משבר אמון קשה בין השתיים, שלא בא לישובו עד היום.
הסנגור, עו"ד יחיאל לאמש, ביקש לזקוף לזכות הנאשם את העזרה והסיוע שהושיט לאורך השנים, לבני המשפחה, ואת המערכת המיוחדת והמיטיבה עם האם, כאשר הנאשם שימש "עמוד התווך של המשפחה", כך לדברי הסנגור.
התיק נדון בפני הרכב של שלושה שופטים – השופט הבכיר אריאל ואגו, השופט אלון אינפלד והשופט אריאל חזק. השופטים הסבירו כי הפגיעה בערכים החברתיים היתה משמעותית לנוכח אפיים החמור של המעשים המיניים והתרחשותם בתוך התא המצומצם והגרעיני. השופטים ציינו כי לעניין מדיניות הענישה אין להקל על הנאשם בשל היותו "רק" בן זוג של אם הילדה, משום שזו ראתה בו את אביה לכל דבר, ומבחינתה הפוגע היה אביה ולא דמות חיצונית.
עוד הוסיפו השופטים כי הנזק הנפשי וההתפתחותי שמעשיו יגרמו לילדה, כמעט בוודאות, נלקח גם הוא בחשבון, וכי הצגת הילדה כשקרנית בעיני אמה, היא בבחינת פגיעה נוספת ומצטברת, שיש בה "ממד של התאכזרות כלפי המתלוננת".
לנוכח זאת, ולאור הימנעות הנאשם מלקבל אחריות על מעשיו, פסקו השופטים כי הוא ירצה מאסר של שמונה וחצי שנים בפועל, וכן מאסר מותנה במשך 18 חודשים. בנוסף לזאת פסקו השופטים פיצוי לילדה בסך 100 אלף שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות