עבריין מין שוחרר מפיקוח מאחר ובגלל הקורונה אין יותר התקהלויות

עבריין מין שנהג להיצמד לקורבנותיו במקומות צפופים ונשלח למעצר בית, שוחרר מההכרח לפיקוח בזמן יציאות מביתו מאחר וכיום, בשל הקורונה, אין לו הזדמנות לבצע את זממו
רונן לוי |
עו"ד יעקב שקלאר

עבריין מין רצידיביסט, שישב בכלא 4 שנים על עבירות מין בבת משפחה, פיתח לאחר ששוחרר הפרעה של היצמדות והתחככות בנשים צעירות במקומות צפופים. לפני כשלוש שנים נשפט, בגין היצמדות והתחככות במתלוננת קטינה במקום ציבורי, למאסר על תנאי, והוצא כנגדו צו לפי החוק לפיקוח על עברייני מין.

אלא שהוא לא עמד ביצרו ולפני כשלושה חודשים נתפס שוב במצלמות גלידרייה, כאשר הוא מפזז סביב צעירה שעמדה בתור לקופה הראשית. החשוד נראה כשהוא מתקרב אל הצעירה מכל צדיה, עד שלבסוף נצמד אליה מאחור ומחכך את איבר מינו בעכוזה.
המתלוננת נצפתה במצלמות כשהיא קופצת ונבהלת והחשוד ברח. לאחר שזוהה בתמונות ממצלמות האבטחה על ידי יחידת הפיקוח על עברייני המין, נעצר והוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

הנאשם הואשם בהפרת צו פיקוח ובמעשה מגונה, ושוחרר למעצר בית מלא שבו הוא שוהה בגפו, תוך שהוא יכול לצאת את ביתו לשעתיים בבוקר ושעתיים בערב, בתנאי פיקוח צמוד של ערבים, שנמצאו ראויים למטרה זאת על ידי בית המשפט. אלא שמגפת הקורונה יצרה מצב חדש בו המפקחים, שאינם גרים איתו, אינם יכולים לפקח עליו והנאשם למעשה נותר בגפו. הוא מנוע מלצאת, אף לצרכי הצטיידות, שכן המפקחים מסרבים לצאת את ביתם על מנת לפקח עליו.

עו"ד יעקב שקלאר, סנגורו של הנאשם, הגיש בקשה דחופה לבית המשפט לאפשר לו לצאת לשעות התאווררות ללא פיקוח. עו"ד שקלאר הפנה לעובדה שעבירותיו של הנאשם מבוצעות בתנאי התקהלות, תוך שהנאשם מנצל את הצפיפות והדוחק. ״מקום שכתוצאה ממחלת הקורונה, אין יותר מקומות ציבוריים פתוחים, ואין התקהלויות, אין אפשרות לביצוע עבירות נוספות״, כך טען עו"ד שקלאר בבקשתו.

שופטת בית משפט השלום, שלומית בן יצחק, קיבלה אתמול את הבקשה ואפשרה לנאשם לצאת למרחק של עד 700 מטר מביתו, ללא פיקוח, בגלל המצב המיוחד שנוצר.

תגובת עו"ד יעקב שקלאר: "אנחנו מברכים על החלטת השופטת, אשר גילתה רגישות לצרכים המיוחדים שנוצרו כתוצאה ממגפת הקורונה. כולנו נמצאים במציאות שבה אנו חייבים להתאים את חיינו לתנאים המשתנים מדי יום ביומו, הנכפים עלינו על ידי הממשלה, ועלולים להביא אותנו לכדי סגר מלא. אנשים אשר חיים בגפם נמצאים במצוקה רגשית, עלולים ליפול לכלל דכדוך ו/או דיכאון, בוודאי כאלה שנתונים בתנאים מגבילים מזה זמן רב, ואינם יכולים להתפרנס. המצב שנוצר במקרה של הלקוח שלנו, יצר למעשה הקלה בתנאים, דווקא בגלל הקורונה, שכן הפנומנולוגיה של העבירות, דורשת התקהלות לצורך היצמדות והתחככות, והתקהלויות כאלה כבר אינן קיימות, והקורונה למעשה גרמה לביטול האפשרות לחזור על עבירות פליליות נוספות והקטינה את המסוכנות! מעז יצא מתוק".
__________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות