מהלומה משפטית נוספת למשטרת מרחב אילון בתיק דריסת המאבטחים בבית החולים וולפסון.

כפי שפרסמנו בעבר, ביום 18.2.20 אירע אירוע דריסה של מאבטחים בבית החולים "וולפסון". הדורס לכאורה, הובא עצור לבית המשפט השלום ושם שוחרר לביתו. ערעור שהגישה המשטרה כדי לעצור אותו נדחה אף הוא בבית המשפט המחוזי בתל אביב. טענותיו של הדורס לכאורה היו שהוא זה שהותקף ונחבל על ידי המאבטחים שערכו בו ׳לינץ׳, לאור ויכוח על מקום חניה.
אייל חן |

לאחר שהחשוד שוחרר, החליטה המשטרה להגיש נגדו כתב אישום מהיר עם בקשה למעצר עם תום ההליכים, אלא שמדור תביעות תל אביב סירב להגיש את כתב האישום והחזיר את התיק להשלמות חקירה, ומאז נמצא התיק בחקירה במשטרת בת ים.

במקביל פורסמו בתקשורת סרטונים המתעדים את הדריסה, כמו גם את המכות שקיבל החשוד מהמאבטחים. המשטרה תפסה והחזיקה במכוניתו של החשוד וסירבה להחזיר לו את המכונית, למרות שטען כי המכונית שייכת לאשתו ההריונית.

מאז נולדה לבני הזוג תינוקת, ועו"ד יעקב שקלאר, סניגורו של החשוד, הגיש בקשה דחופה להשבת המכונית. המשטרה התנגדה, בטענה שהמכונית שימשה את החשוד כדי לדרוס את המאבטחים, וחוץ מזה החשוד גם נהג בה ללא רישיון וללא ביטוח בתוקף, וגם נמצאו ברכבו סמים מסוג קנאביס. לאור כל זאת טענה המשטרה שבכוונתה לחלט את הרכב כחלק מן העונש בבוא היום.

אתמול, כאשר הגיעו הצדדים בפני בית המשפט השלום בתל אביב, סורבו להישמע בטענה שאין המדובר בעניין דחוף, החוסה תחת הצו של שר המשפטים, המאפשר דיון רק בצווי תפיסה של רכוש אך לא בשחרור שלהם.
עו"ד שקלאר התרעם בשם החשוד על כך שהתפיסה דחופה אך השחרור אינו דחוף, דבר שפוגע מטבע הדברים בזכויות יסוד חוקתיות, והשופט עלאא מסארווה נעתר לבקשה הדחופה של עו"ד שקלאר וקבע את הדיון להיום, ובסופו שחרר השופט מסארווה את המכונית ללא כל תנאי, החלטה שהינה נדירה ולא מקובלת, באשר שחרור רכוש בהליכים פלילים מתבצע בדרך כלל בערבויות, ושחרור רכב דורש הפקדה כספית של רבע עד שליש מערכו כתנאי לשחרור, וכן שיעבוד פוליסת הביטוח לטובת המדינה.

השופט עלאא מסארווה קבע כי בפי עו"ד שקלאר, "טענות שראויות להישמע בין אם במסגרת שימוע ובין אם במסגרת התיק עצמו".

כמו כן, קבע בית המשפט כי טענותיו של עו"ד שקלאר מוצדקות, ככל שמדובר בפגיעה בזכויותיו של החשוד ושל אשתו, והפגיעה בזכות חוקתית תעשה במידה ראויה שאיננה חורגת מהאינטרס הציבורי.
כמו כן, קבע השופט שהאינטרס הציבורי בחילוט הרכב בסוף ההליך איננו מובהק, שכן אין מדובר בעבירה כלכלית וניתן להשיג את תכלית החילוט, קרי ענישתו של החשוד באמצעים אלטרנטיביים.
בסופו של יום קבע השופט עלאא מסארווה כי אינו סבור שהמשך החזקת הרכב כתפוס תשרת את התכלית המבוקשת.
ובעניין התקופה המיוחדת שבה אנו נמצאים, שקל בית המשפט שיקולי "קורונה" וכך קבע:
"המצב הכלכלי השורר במדינה קשה והוא צפוי להמשיך בתקופה הקרובה ולכן לא מצאתי לנכון להוסיף טיעון בעניין רישום שיעבוד מסוג דיספוזיציה, וזאת לאחר ששמעתי את דבריו של הסניגור, עו"ד יעקב שקלאר, בעניין מצבו האישי של המבקש"

עו"ד שקלאר יעקב

עו"ד יעקב שקלאר, סניגורו של החשוד, מסר לנו בתגובה: "כל מערכת ההחלטות של המשטרה, מתחילת הטיפול בתיק זה, היא שגויה. החל מהבקשה למעצר של החשוד, המשך בערעור למחוזי לאחר ששוחרר בשלום, המשך בריצה המהירה למדור תביעות כדי להספיק להגיש את האישום במעצר, וכלה בהתעקשות המטופשת וחסרת ההיגיון, של ויכוח על השבת רכב, בזמן ששיקולי המדינה צריכים להיות מופנים כלפי המלחמה בקורונה. השיקולים המערכתיים שאנו אמורים להאמין בהם, כאילו והם מתקבלים בהגיון או בשכל, מוכיחים שוב ושוב שהמחליטים ׳והמצניחים׳ את ההוראות ׳מלמעלה׳, הם בדרך כלל אנשים ׳מלמטה׳, שאין להם לא היגיון ולא שכל, וצר לי על כך. אני שמח שיש שופטים בתל אביב, והשופט עלאא מסארווה, מעבר להיותו אדם נעים הליכות ובעל מזג שיפוטי, הינו שופט חכם היודע להבחין בין עיקר וטפל – ומכאן החלטתו הנכונה והצודקת, ואני מברך עליה".

 

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות