אישום: ריב בין חברים הפך בתוך זמן קצר להצתת דירה

צעיר בן 18, תושב אלעד, נאשם כי הצית את בית חברו בשעת לילה, שעה שדיירים נוספים ישנו בבניין. חשוד נוסף במעורבות באירוע עדיין לא אותר על ידי המשטרה
אייל חן |
אילוסטרציה shutterstock

לבית משפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד צעיר, בן 18, תושב אלעד, באשמת הצתה בצוותא חדא. זאת לאחר שהגיע לחברו, ובעקבות מריבה ביניהם הצית ביחד עם אדם אחר את ביתו. במשטרה עדיין מחפשים את החשוד השני במעשה שנמצא בבריחה.

על פי כתב האישום, לפני כשבועיים, שהו הנאשם, אדם נוסף והמתלונן ביחד בדירה. בזמן המפגש התגלע ויכוח בין הנאשם והאדם האחר לבין המתלונן במהלכו הורה המתלונן להם לעזוב את הדירה והשניים עשו כן. לאחר מכן, איים האדם האחר על המתלונן בנוכחות הנאשם תוך שהוא אוחז בידו מוט ברזל באומרו "אתה רואה את הברזל הזה – זה יהיה מסוכן בשבילך".

בהמשך, הוא החליט להצית את דירתו של המתלונן והוא יידע את הנאשם בכך ולפני כעשרה ימים, לפנות בוקר עת ישן המתלונן בדירה, הגיעו הנאשם והאדם האחר ברכב מסוג טויוטה בסמוך לדירה, כשהנאשם נוהג ברכב ולידו חברו. הנאשם עצר את הרכב בצמוד לדירה כאשר חברו יצא מהרכב, הלם על דלת הדירה ובהמשך נטל קרש עץ והשליכו לתוך הדירה דרך חלון הדירה. מיד לאחר מכן, עזבו השניים את המקום.

כעבור כשעה, שבו השניים באמצעות הרכב בסמוך לדירה ושוב החבר יצא מהרכב, נטל קרש עץ והלם באמצעותו על דלת הדירה. בהמשך ובמשך מספר דקות, נטל קרשים מעץ והשליכם לתוך הדירה דרך חלון הדירה. לאחר מכן, נטל נחמן מספר חפצים והשליכם לדירה דרך חלון הדירה. בשלב זה, ביודעו כי חברו מתכוון לשלח אש במקום, התרחק הנאשם עם הרכב מהדירה מרחק של מספר מטרים והמתין לו ברכב.

החבר, כך לפי האישום, נטל קרשי עץ ומזרן שהיה מונח בסמוך וערם אותם יחד בצמוד לדלת הדירה וכשבידו בקבוק ובו נוזל דליק אותו נטל מרכבו של הנאשם, שהוא מודע לכך, הוא שפך את הנוזל הדליק על ערמת הקרשים והמזרן והציתם.

כתוצאה מהתפשטות האש במקום, השכנים הזעיקו את מכבי האש ופעלו יחד לכבות את האש. כתוצאה מהשריפה נגרמו נזקים לדלת הדירה ולקיר החיצוני בדירה ורק במזל לא היו נפגעים בנפש.

בפרקליטות מבקשים לעצור עד תום ההליכים את הנאשם זאת בין היתר בשל מסוכנותו. "מסוכנות המשיב נלמדת בין היתר ממעורבותו באירוע", נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט, "ומהעובדה כי ידע על רצונו של החבר להצית את דירת המתלונן בשעה שיתר דיירי בניין המגורים ישנים".

עוד נכתב בבקשה: "המשיב נטל חלק פעיל ובלתי נפרד באירוע ההצתה עת בחר להסיע את החבר למקום ושהה עמו דקות ארוכות כאשר השליך קרשים לדירת המתלונן. המשיב אף אפשר לחבר לעשות שימוש בחומר דליק השייך לו ואשר היה מצוי ברכב ואפשר לו להצית את הדירה, בנסיבות בהן ברור כי נשקפת סכנה של ממש לחייהם של המתלונן ויתר דיירי הבניין".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות