השופטת נזפה במשטרת רחובות שהתנכלה לאחים ממוצא אתיופי

משטרת רחובות ננזפו קשות על ידי בית המשפט בשל מעצרם המיותר של שני אחים בני העדה האתיופית, נעדרי עבר פלילי: "לא ברור מדוע היה צורך להחזיקם במעצר"
ציון חן |
מתוך הטקס לזכר סלומון טקה. צילום: פלאש 90

ימי הפורים מספקים תעסוקה לשוטרים שנאלצים להתמודד עם תופעת הנפצים המסוכנת והמסכנת חיים, וכן לשמור על הסדר ולהתגבר על מהומות שפורצות במסיבות החג שנוטים לשתות בהם יותר מהרגיל – "עד דלא-ידע". ביום רביעי שעבר בלילה הוזעקו שוטרי רחובות לאירוע, שלדברי המשטרה כלל "מספר דו-ספרתי של מעורבים" בקטטה המונית שפרצה במסיבת פורים שהתקיימה באולם ארועים שבקרית עקרון.

מכל הנוכחים במקום נעצרו בסופו של דבר שני אחים (22,26) תושבי רחובות ונעדרי עבר פלילי. הם הובאו ביום חמישי לבית המשפט בראשון לציון, חבולים ומוכתמים בדם של עצמם. לטענת המשטרה השניים נעצרו מאחר והם תקפו את השוטרים אשר באו להפריד בין הצדדים בקטטה.

השניים סיפרו להגנתם בבית המשפט כי במהלך המסיבה החלו בליינים בארוע להטריד את אחותם. האחים יצאו לעזרתה, ובתגובה הותקפו על ידי המטרידים, ואחר כך גם על ידי השוטרים. "אחרי שהשוטרים הגיעו, ובלהט הארוע וחוסר הבנה של הסיטואציה, ייתן ונעשו כמה דחיפות כלפי השוטרים", הסביר סניגורם שדרש לשחררם.

הבקשה להשתחרר נשמעה היטב ואף התקבלה על ידי השופטת זהר דיבון-סגל, שהביעה את מורת רוחה הקשה על המעצר, לאורך כל קביעותיה ואמירותיה בהחלטתה לשחרר לאלתר את שני האחים. זאת בעקבות המחדלים שעולים מהתנהלותה של תחנת רחובות במרחב השפלה של מחוז המרכז במשטרה.

לאחר שסיימה לעיין בתיק החקירה שהוגש לה על ידי נציג המשטרה באולם המעצרים, מצאה השופטת שמעצרם של האחים נעדרי העבר הפלילי היה מיותר, וככל הנראה גם לווה באלימות מיותרת מצידם השל השוטרים. זאת מעצם העובדה שהאח הקטן, חייל קרבי, הובהל באמצע חקירתו במשטרה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

"מבין כלל המעורבים, נעצרו אך ורק שני האחים שבפני", פתחה השופטת, "במהלך החקירה אף הובהל החייל בעקבות חבלות בפניו לבית החולים. גם במהלך הדיון בפני ניתן לראות בבירור את החבלות בפניו ואת כתמי הדם על חולצתו".

"איני סבורה כי קמה כל עילת מעצר. זו הסתבכותם הראשונה עם החוק. לא ברור מדוע היה צורך להחזיקם במעצר משעות הבוקר המוקדמות ולהביאם לבית המשפט… מבלי להתעלם מהחבלות שנגרמו לשוטרים בארוע, איני סבורה כי ניתן לומר כי השניים מסוכנים לשוטרים בשום צורה או אופן", קבעה השופטת חד-משמעית, והורתה על שחרורם המיידי.

 

 

יש לך רישום פלילי? יתכן וניתן למחוק אותו

 

[gravityform id="15" title="false" description="false" ajax="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות