תביעה: דרש שקיפות מוועד הבית וכונה "הומו" בקבוצת הוואטסאפ

דייר במתחם מגורים באילת טוען כי ספג איומים ופרסומים פוגעניים משכנו בשל רצונו בהתנהלות תקינה של ועד הבניין. בתביעה שהגיש הוא דורש פיצוי של 150 אלף שקל עבור הוצאת דיבתו ופגיעה בשמו הטוב
דניאל בן חמו |
obiter - אוביטר | איתור עורך דין בישראל
"לא הוצגה כעבריינית"

מגורים בבתים משותפים ובמיוחד קבוצות הוואטסאפ שלהם, מביאים לא פעם לסכסוכי שכנים קשים שהגיעו עד לפתחו של בית המשפט. לבית משפט השלום באילת הוגשה כעת תביעת לשון הרע בסך 150 אלף שקלים על ידי תושב העיר נגד אחד משכניו בטענה שזה הטיח בו עלבונות והשפלות. הרקע לסכסוך, לטענת התובע הוא "מסע הפחדה ואיומים" שנועד למנוע ממנו לעמוד על זכויותיו, ולדרוש מוועד הבית התנהלות שקופה כלפי הדיירים.

על פי התביעה, התובע ביקש כי ועד הבית יתקן את "התנהלותו המחדלית" מזה שנים, ויעשה שימוש ראוי ושקוף, בכספים הנגבים מהדיירים, תוך הצגת אסמכתאות ודוחות כספיים כנדרש בדין. בעקבות כך, נטען, השכן הנתבע החליט לאיים עליו ולהלך עליו אימים. על פי התביעה, האיומים הושמעו בניסיון לגבות ממנו דמי ועד בית, "תוך סחיטה באיומים של ממש, שאם לא ישלם, אזי האורחים שלו לא יוכלו לעשות שימוש בבריכה אשר מהווה חלק מהרכוש המשותף בבית המשותף".

בכתב התביעה מצוין, כי שעה שהאיומים לא סייעו לשכן, הוא החל בהכפשת התובע בשיחות עם שכנים ובהמשך בפרסומים מבזים בקבוצת הוואטסאפ של דיירי הבית המשותף. הקבוצה מונה 85 חברים ובפניהם הוא כונה "הומו".

"דבר זה", נכתב בתביעה, "עולה כדי פגיעה בשמו הטוב של התובע, השמצתו, השפלתו, הוצאת דיבתו רעה והפצת לשון הרע כנגדו, ובכלל זה הפרתו של חוק איסור לשון הרע והכל בכוונת מכוון. התנהגותו הקשה והפוגענית של הנתבע הייתה חסרת תום לב, וכל פעולותיו נעשו בכדי לפגוע בתובע, וזאת למרות שהתובע הקפיד לאורך השנים לגלות יחס אדיב כלפי הנתבע. יודגש כי פעולותיו פרסומיו ומחדליו של הנתבע, נעשו בכוונת מכוון, והינם רק חלק משורת הטרדות והשמצות הגובלת באלימות של ממש כנגד התובע ואחרים, כפועל יוצא מסכסוך שהתגלע, בין היתר, בין התובע לבין הנתבע, שעניינו במתחם המגורים הממוקם באזור בתי המלון בעיר אילת".

עוד הוסיף התובע כי בעקבות הסכסוך עם השכן, הוא הצטרף לכתב תביעה שהוגש על ידי בעלי דירות נוספים במתחם, בין היתר נגד הנתבע, אשר מתיימר להיות חבר ועד הבית, בשל "התנהלות הדורסת ברגל גסה כמעט כל חוק ותקנה הנוגעים להתנהלותו התקינה והשקופה של ועד בית בבית משותף".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות