אמאזון, מאחוריך! עבריינים השתמשו ברחפן להברחת חומרים לכלא

העולם העברייני בישראל מוכיח קידמה טכנולוגית משולבת בתעוזה, כשהוא משלח רחפן מצוייד ב"כל טוב" אל כלא רימונים
ציון חן |
רחפן, אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

העולם העברייני בישראל מוכיח קידמה טכנולוגית משולבת בתעוזה, כשהוא משלח רחפן מצוייד ב"כל טוב" אל כלא רימונים. אולי זוהי היתה רק הפעם הראשונה, אבל התעוזה והמיומנות בביצוע מצביעות דווקא על אפשרות שזו לא הפעם הראשונה שבה רחפן מצויד באספקה מגיע לכלא: ביום שבת זיהו סוהרי המשמרת בכלא רימונים רחפן, שטס לו מעל כלא רימונים (בשרון, סמוך לחרוצים, בצרה ובני ציון), והשליך חפץ. לאחר מכן, הרחפן לא נשאר במקום, אלא טס במהירות ובמקצועיות בחזרה אל מפעילו אשר מחוץ למתחם "בית סוהר השרון".
הסוהרים סרקו את השטחים הציבוריים במתחם הכלא, ואכן הצליחו למצוא על גג אחד האגפים – שקית חטיפים, אשר במבט ראשון לא ממש נראית מעוררת חשד, אלא כשקית שאולי עפה עם הרוח.

השקית שמצאו הסוהרים. צילום: דוברות שב"ס

אל המקום הוזמן חבלן משטרתי שבחן את תוכן השקית, והבדיקה העלתה כי היא מכילה שש חבילות אטומות. לאחר פירוק החבילות ופתיחתן, נמצאה בהן תכולה מרשימה ומגוונת של "ערכת הישרדות בסיסית בכלא": טלפון נייד ומטען, להבי סכינים וסמים שונים במשקל כולל של כ-100 גרם.

תכולת השקית. צילום: דוברות שב"ס

משבס נמסר כי "גורמים עבריינים מנסים גם בעת הזאת לנסות לחולל פשיעה בתוך בתי הסוהר. אך סוהרי שב"ס פועלים במקצועיות בנחישות במניעת פשיעה אל בתי הסוהר ומתוכם, אל מול מציאות טכנולוגית משתנה. גם בימים טרודים אלה מקפידים הסוהרים על פעילות מקצועית תוך חידוד ערנות וחיישנות והמשך ניהול שגרה".

"סוהרי הארגון כמו גם לוחמי היחידות המיוחדות מתמודדים זה תקופה במניעת חדירת נגיף הקורונה לתוך בתי הסוהר. זאת תוך שמירה על הרציפות התפקודית ודריכותם המבצעית אשר נשמרת בכל הרמות ומול כל אוכלוסיות הכלואים ובברכת בריאות טובה לכולם".

 

עו”ד אורנת קמרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות