בשירות בתי הסוהר נערכים לקורונה

בשב"ס נערכים לפעול לקיום דיוני מעצר באמצעים טכנולוגיים, ללא ליווי העצורים לבתי משפט, כשהתייעצות עם עו"ד תתקיים בטלפון
ציון חן |
היערכות שב"ס לקראת הקורונה, ארכיון

בהמשך להנחיות הדרג המדיני ולאישור התקנות לשעת חירום ע"י הממשלה, וכדי לצמצם ככל הניתן כניסות לבתי הכלא, נערך שב"ס לפעול בהתאם למגבלות שהטיל משרד הבריאות. כך הותאמה להנחיות גם תעסוקת האסירים, היציאות לחצרות הטיולים והשהייה בשטחים הציבוריים.

שב"ס פועלים למניעת חדירת נגיף הקורונה לתוך מתקני הכליאה ולשמירה על בריאות הכלואים ואנשי הסגל. תוך כדי קיום הערכות מצב שוטפות. שב"ס גם נערך לטיהור שטחים ציבוריים מחוץ ובתוך אגפי הכליאה. כל איש סגל או אזרח שנדרש באופן חיוני להיכנס לבית סוהר, נבדק בכניסה למתקן. הוגדלה מכסת הרכישות בקנטינה לאסירים הפליליים ב 200 ₪ לחודש, והוקמה קרן לסיוע כספי לאסירים נזקקים.

ציוד ניקיון והיגיינה חולק לכלל היחידות ונרכש ציוד נוסף שיחולק בהמשך לחיטוי וניקיון התאים והאגפים. בנוסף, מתקיימת הסברה שוטפת לאסירים באמצעות סרטוני הסברה במספר שפות. שילוט הסברה הוצב, וחומרי הסברה נוספים שחולקו מדגישים את החובה לשמירה על היגיינה. ההנחיות הועברו לכלל הכלואים, שרואים עצמם שותפים למאמץ ההתגוננות ומניעת התפשטות הנגיף בתוך בתי הסוהר.

טיהור אגפים, תאים ובידוק בכניסה לבתי סוהר. צילום: דוברות שב"ס

עדכוני ההסברה לסגל מועברים בערוצי התקשורת הארגוניים, וכוללים בין היתר הקפדה על היגיינה אישית והכלת צרכי האסירים בתקופה זו ביתר שאת. כלל בתי הסוהר נערכו לעבודה במשמרות ארוכות יותר על מנת לצמצם כניסות סגל, ונבדקת אפשרות הפעלת עובדי מנהלה מהבית. זאת בנוסף לכתיבת פקודות הפעלה ייחודיות לעבודה בתקופה זו בכל מגזרי הפעילות הארגונית.

עוד משבס נמסר "גורמי המקצוע בשב"ס בוחנים צעדים נוספים וככל ויעלה הצורך יפורסמו עדכונים. הנחיות שב"ס מעודכנות על בסיס יומי על סמך הנחיות משרד הבריאות. סוהרי הארגון כמו גם לוחמי היחידות המיוחדות מתמודדים זה תקופה במניעת חדירת נגיף הקורנה לתוך בתי הסוהר תוך שמירה על הרציפות התפקודית ודריכותם המבצעית נשמרת בכל הרמות ומול כל אוכלוסיות הכלואים".

_________________________________________

אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה
מאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוצאים עצמם מתמודדים עם אבדן הכנסה עצום בשבועות האחרונים, השאלה אם יש את מי לתבוע וכיצד לעשות את זה היא שאלה שיש להפנות לעורכי דין העוסקים בתחום בלבד, מצורף קישור לקבוצת וואטסאפ בניהולו של עורך הדין דודי רד בה תוכלו לקבל מענה ראשוני לשאלות בתחום אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות