תביעות פיצויים בגין נזקי גוף עקב מחלת הקורונה (19-COVID)

במידה וחליתם/נפגעתם כתוצאה מן נגיף הקורונה ונגרמו לכם נזקי גוף הרי שיש מספר גופים מהם תוכלו לדרוש פיצוי בגין נזקים אלו. יש לקחת בחשבון כי ייתכן ונזקי הנגיף יכול שיתגלו רק כעבור זמן, שכן מדובר בנגיף "חדש" אשר עדיין אין מספיק מידע לגביו ולגבי הנזקים לטווח ארוך
עו"ד איילת חג'ג' לאלו |

להלן הנחיות להתמודדות עם תחלואה מנגיף קורונה החדש  מאת משרד הבריאות.

כמובן שבכל מקרה, יש צורך להוכיח נזק בכפוף למסמכים רפואיים, לכן חשוב לשמור ולתעד את המסמכים הרפואיים והקבלות, בכדי לקבל החזרים ככל ותביעתכם תתקבל.

מידע כללי

שם המחלה: COVID-19:  CO – קורונה, VI – וירוס,  D – מחלה, 19 – השנה בה זוהה.

בהמשך להכרזתו של ארגון הבריאות העולמי מתאריך 11/03/2020, נגיף הקורונה מוגדר כעת כמגיפה כלל עולמית (פנדמיה).

על כל המדינות ברמה הממשלתית לנקוט בגישה סביב אסטרטגיה כוללת למניעת זיהומים, הצלת חיים ומזעור ההשפעה השלילית אשר תיגרם בעקבות המגפה.

  • למידע עולמי מתעדכן לגבי היקף הנפגעים ברמות השונות בחתך לפי מדינות לחץ כאן.
  • למידע רפואי עדכני בנושא באתר משרד הבריאות לחץ כאן.

חשוב לציין כי מדובר בנגיף חדש אשר ישפיע בצורה קיצונית על ההתנהלות השוטפת של המדינה והצעדים אשר ננקטים על-ידי הרשויות הינם ברמה אשר לא נתקלנו בה בעבר.

חשוב כי נקשיב להנחיות אשר יוצאות מאת הגופים הרשמיים בלבד.

 

 

 

 

תביעה כנגד המדינה/ מוסדות ומטפלים רפואיים

כישלון או התרשלות של גוף/מוסד רפואי לאבחן את המחלה, או אי טיפול נאות בהתאם לפרוטוקול הרלוונטי למועד הקובע.

תביעה כנגד מעסיק

המעסיק הכניס לחציריו אדם אשר ידוע כי היה עליו לשהות בבידוד.

המעסיק לא הקפיד על הגבלת מספר האנשים (התקהלות) אשר רשאים להיות באזור, כגון: מקומות עבודה, בתי קולנוע, קניונים, חנויות, וכדומה.

המעסיק נתן לעובד (כגון אנשי רפואה) להיחשף לאנשים חולים או כאלו אשר עשויים היו להיות חולים ללא אמצעי בטיחות ומיגון ראויים.

 

תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי

במידה ונפגעתם ממחלת הקורונה במהלך ביצוע עבודתכם הרי שתהיו זכאים לתבוע מהמוסד לביטוח לאומי תשלום בגין "דמי פגיעה".

תשלום אשר המוסד לביטוח לאומי משלם למבוטח שנפגע בעבודה כפיצוי על אובדן שכר או הכנסה מתאונת עבודה או ממחלת מקצוע, ובתנאי  שאינו מסוגל לעבוד לא בעבודתו ולא בעבודה מתאימה אחרת כתוצאה מהפגיעה ובכפוף לאישור רפואי.

במקרים חמורים יותר יכול להיות שתהיו זכאים לנכות זמנית או קבועה המקנה גמלת נכות המזכה בקצבה חודשית, הכול כמובן בהתאם לרמת חומרת הפגיעה ובכפוף לאישורים רפואיים ולאחר עמידה בפני ועדה רפואית שתקבע את זכאותכם.

דוגמאות לנפגעים: נותני שירות רפואי אשר נפגעו מהמחלה כגון רופאים/אחיות/פרמדיקים/נהגי אמבולנס/נותני שירותים בחנויות וכדומה.

 

תביעה כנגד פוליסות וקרנות למיניהן

תגמולים בגין אובדן כושר חלקי או מלא.

פיצוי בגין הכרה בנכות (ללא קשר לתביעה אל מול הביטוח הלאומי).

 

עו"ד איילת חג'ג' לאלו

 

משרד עורכי דין חג‘ג‘ לאלו ושות‘ הינו משרד המתמחה בתחומי הנזיקין, המשרד מסתייע במומחים מתחום הרפואה, המיסוי, השמאות, ההנדסה והחקירות כאשר הדבר נדרש, כמו כן, המשרד משמש יועץ משפטי לחברות עסקיות שונות. אנו שמים דגש רב על ייצוג הלקוח בצורה הטובה והיעילה ביותר, הכול בהתאם לנסיבות הספציפיות של המקרה המדובר וכן לרצונותיו של הלקוח.

 

*האמור מהווה מידע כללי בלבד ואינו מחייב. רשימת הגופים אותם ניתן לתבוע אינה רשימה סגורה. הסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד, אין לראות בו תחליף לייעוץ ו/או טיפול משפטי וכל מקרה יש לבדוק לגופו. לשם מיצוי זכויות יש לפנות לעו"ד המתמחה בתחום, לשאלות רפואיות יש לפנות לגורם רפואי מתאים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות