פרשת מצלמות המהירות: כתב אישום בכפוף לשימוע בגין עדות שקר למ"מ מנכ״ל מכון התקנים

במהלך ניהול משפט נגד נאשם בנהיגה במהירות מופרזת התברר כי המערכת האלקטרונית לא נבדקה, וכי מ"מ מנכ"ל מכון התקנים שיקר בעדותו
נעמה כהן |
מצלמת מהירות. צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז חיפה הודיעה היום לבא-כוחו של אילן כרמית, שבתפקידו האחרון שימש כממלא מקום מנכ"ל מכון התקנים, כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות של עדות שקר ושיבוש הליכי משפט, בפרשת מצלמות המהירות א-3.

בתחילת שנת 2012 ערך כרמית, לבקשת משטרת ישראל, חוות דעת מומחה המתייחסת לאמינות מערכת א-3, מערכת אכיפה אלקטרונית אוטומטית שיועדה לגלות ולתעד עבירות תנועה, ומצויה בשימוש משטרת ישראל. בין השנים 2015 – 2017 ניהלה יחידת התביעות של משטרת ישראל תיק פלילי נגד נאשם בעבירה של נהיגה במהירות שעולה על המותר, שאליו צורפו תשעה תיקים נוספים שעסקו באותן עבירות.

במהלך שנת 2016, לצורך הוכחת תקינות תו התקן של מערכת א-3, הוגשה לבית המשפט חוות דעתו של כרמית, שלימים התברר כי הכילה מספר פרטים כוזבים. בהמשך לכך, במהלך עדותו של כרמית בבית המשפט נמסר על ידו בכזב, כי הוא נכח ב-10 ניסויי שדה שערכה המעבדה הלאומית בהולנד, וכי ב-490 ניסויים נוספים, נכח עוזרו ממכון התקנים. זאת, שעה שהתברר שכלל לא נערכו ניסויים כאמור בהולנד, וממילא לא נכח כל גורם ממכון התקנים בניסויים שנערכו כביכול.

בעקבות חשיפת הדברים, ולאחר התייעצות עם הפרקליטות, הודיעה המדינה לביהמ"ש לתעבורה בעכו כי כרמית מסר בעדותו עובדות שאינן נכונות, ומסרה לסניגורי הנאשמים את הראיות הנוגעות לכך. בהמשך זוכו הנאשמים בעשרת התיקים. בהנחיית המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פלילים), הושעתה פעילות המערכת עד לחודש יולי 2019, כאשר בתיאום עם פרקליטות המדינה חודשה הפעלתה לאחר שנערכו בדיקות מקיפות והתקבלו חוות דעת שמצאו אותה אמינה ומדויקת.

 

קבלת דו"ח מהירות ממצלמה? יתכן ואפשר לבטל אותו!
לבחינת סיכויי מחיקת הדוח יש למלא השאלון 

[gravityform id="2" title="false" description="false" ajax="true"]

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות