כתב אישום נגד המן בֶּן הַמְּדָתָא הָאֲגָגִי

הצהרת התובע נשמעה באופן עמום, אחרי שהפרקליט זינק על אזניו של הנאשם ומילא פיו בהן
ציון חן |
אוזן המן
אוזנו של הנאשם

כתב אישום הוגש כנגד המן בֶּן הַמְּדָתָא הָאֲגָגִי (הידוע בכינויו: "המן הרשע"), בגין ניסיון להשמדת העם היהודי בממלכת פרס. את כתב האישום הגיש עו"ד מרדוך נזריאן פרוז, סגן בכיר א' בפרקליטות מחוז שושן (פלילי).

בית המשפט המחוזי בשושן ראה כבר הרבה תיקים קשים, אבל הפעם מדובר בתיק בעל השלכות בינלאומיות. המן בֶּן הַמְּדָתָא הָאֲגָגִי, המתגורר בסמטת רשעים יעלוזו 13 ועצור מאז יום י"ג באדר, מואשם כי בתאריך 468 לפנה"ס ביצע עבירות של 'הסתה לגזענות', 'קשירת קשר להשמדת עם', ו'נסיון לביצוע השמדת עם'.

בין העדים ניתן למצוא את אזרחי המדינה החשובים ביותר וביניהם את המלך אחשוורוש ואשתו המלכה אסתר, וכן את מרדכי היהודי (מרחוב מדינת היהודים, שושן עילית), זרש האגגית, "היושבת" כעת בבית מעצר 'נווה כורש', וחרבונה (תושב רובע הסריסים, שושן תחתית).

מכתב האישום החמור עולה כי המן כיהן כבכיר שריו של אחשוורוש, מלך פרס שמולך מהודו ועד כוש. בשל מעמדו הרם של הנאשם, ציווה המלך אחשוורוש על כל תושבי הממלכה להשתחוות בפני המן. במועד שאינו ידוע במדויק, סרב מרדכי היהודי להשתחוות להמן. בעקבות כך, גמלה בליבו של המן ההחלטה לפגוע במרדכי היהודי ובכל יהודי הממלכה, להשמידם ולבזוז את רכושם.

לצורך ביצוע תכנית הפעולה, הטיל המן פור לבחירת מועד ביצוע העבירה. הפור נפל על יום י"ג באדר. במסגרת תכנית הפעולה קשר הנאשם קשר עם רעייתו זרש, לפגוע במרדכי היהודי, ולשם כך הכין עץ תליה בגובה 50 אמה (25 מטרים). לשם קידום תכנית הפעולה, פנה המן למלך אחשוורוש, בהיותו שיכור, וביקש את אישורו להשמדת העם היהודי בממלכת פרס, תוך ניצול מעמדו והשפעתו הרבה על המלך. בעקבות זאת, מסר המלך אחשוורוש להמן את טבעתו, המשמשת כחותם המלכותי, על מנת שהמן יחתום בשמו על הצו המורה על השמדת יהודי הממלכה, מהודו ועד כוש.

ביום למחרת, חתם המן על הצו הקורא לכל העמים להתכונן ליום י"ג באדר, להשמיד ולבזוז את כל היהודים. לאור כך, ועל מנת למנוע את מימושו של הצו, פנתה רעייתו של המלך אחשוורוש, אסתר בת אביחיל, אל בעלה בבקשה כי יחוס על יהודי הממלכה. בהזדמנות זו חשפה בפניו את מוצאה האמיתי- יהודייה.

מיד לאחר מכן נחשפה בפני המלך אחשוורוש תכניתו של המן לתלות על עץ גבוה את מרדכי היהודי, אשר המלך חפץ ביקרו. גילוי זה העלה את חמתו של המלך אחשוורוש על המן. לאור אהבתו של המלך אחשוורוש כלפי אסתר המלכה וכעסו על במן, הוא החליט לאפשר ליהודי הממלכה להתגונן מפני אויביהם, ובכך סיכל את תכנית הפעולה של המן.

בפרקליטות מחוז שושן טוענים כי במעשים המתוארים לעיל, הסית המן לרצח יהודי הממלכה על רקע גזעני, קשר קשר לבצע השמדת עם וניסה לגרום לרציחתם של יהודי ממלכת פרס.

ההודעה הזאת שנשלחה מלשכת הדוברות של משרד המשפטים בישראל, ונחתמה באמירה: משנכנס אדר מרבין בשמחה, שיהיה חג שמח ?

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות