ניסה לעבור ללבנון, ואיים על השב"כ

תושב סכנין נתפס כשהוא מנסה לחצות את הגבול ללבנון. הוא איים על אנשי השב"כ שחקרו אותו, וגם השופטת הערבייה זכתה ממנו לגינויים
ציון חן |
גבול לבנון. צילום: פלאש 90

כוחות של צה"ל הוקפצו סמוך לתשע בערב של יום ראשון השבוע אל נקודה שעל הגבול בסמוך לראש הנקרה. זאת בעקבות התראות על נגיעות חשודות בגדר. כשהגיעו החיילים למקום, הם הבחינו בתושב סכנין, בן 36, אשר ניסה לחצות את הגבול ללבנון.

האיש הובל לחקירת אנשי השב"כ שתחקרו אותו על רצונו ומה היתה מטרתו בחציית הגבול למדינה עוינת. אחד מחוקרי השב"כ "לא בא טוב" לעצור, אז הוא איים עליו שהוא עוד יפגע בו. "רק כשיבואו החוקרים מהשבכ שחקרו אותי, יבואו כאן לאולם, אני אדבר", אמר האיש לשופטת המעצרים לובנה שלאעטה חלאילה, בבית משפט השלום בקריות.

בדיון לבקשת הארכת מעצרו סירב האיש להיות מיוצג על ידי עורך דין, וטען כי נציג המשטרה באולם בית המשפט לא יודע עליו כלום. "מאיפה השוטר הזה? מאיפה הגיע? מאיפה הוא מכיר אותי?", טען האיש ברוגז, "לא אתה ולא המדינה מפחידים אותי. אתה מבין? צריך להזמין חברי כנסת. איך אחיה? אדם בלי פרנסה, בלי אוכל, בלי עבודה. איך אני אחיה במדינה? מה רוצים? להרוג אותי?".

השופטת פנתה אל האיש מספר פעמים והסבירה לו כי מדובר בבקשה להאריך את תקופת מעצרו והציעה לו לטעון להגנתו, אך האיש סירב בתוקף. "תאריכי אם את רוצה. אני שומע את ההסברים, תעשי מה שאת רוצה. אמרתי לך, תזמיני את האנשים, חברי כנסת. אם לא יגיעו, אני לא מדבר", אמר האיש לשופטת.

המשטרה ציינה כי האיש גם נלקח לבדיקה פסיכיאטרית, אך נמצא שהוא כשיר, ובבדיקה שנעשתה לא עלה כי הוא מוכר למוסדות הרלוונטים. "בחקירתו לא הכחיש את נסיונו לחצות את הגבול, ואף איים כי ברצונו לפגוע באיש שבכ שחקר אותו", ציינה המשטרה.

השופטת קבעה בהחלטתה כי מעצרו של האיש יוארך לצרכי החקירה בשלושה ימים בשלב זה, אך אז הטיח בה העצור עלבון בשפת האם של השופטת. "אני רואה שאת משתפת פעולה איתם. את שופטת? את יושבת פה כמו תמונה", תירגמה השופטת מערבית לעברית, והוסיפה גם את דברי הגנאי הללו של העצור לפרוטוקול הדיון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות