פיצוי למנכ"ל שכיר שמחליפו גויס עוד לפני השימוע

כידוע, הפסיקה דורשת ששימוע לעובד ייערך "בלב פתוח ונפש חפצה", ומכאן ששימוע לכאורה אינו יכול להיות שימוע חוקי
אייל חן |

מנכ"ל הוכיח בבית הדין לעבודה בתל אביב כי מחליפו גויס עוד לפני שנערך לו שימוע, וקיבל פיצוי בגובה 20 אלף שקלים. לטענתו, ההודעה על סיום עבודתו התקבלה בסוף פגישת עבודה שוטפת ורגילה, וכי הוא קיבל את הדין ללא התנגדות מאחר וסבר שבעלי החברה יעמדו בהבטחתם ל"מצנח זהב" שייבטא את ההערכה לדרך בה מילא את תפקידו במשך 7 שנים. אולם, במקום זאת, הוא גילה כמה ימים אחר כך כי מחשבו נעלם, תיבת הדוא"ל שלו ננעלה והוא נדרש למסור את מפתחות המשרד, כל חומר הנוגע לעבודתו ולהפסיק להגיע למקום העבודה. בבית הדין העיד גם המנכ"ל המחליף, שסיפר שחוזה ההעסקה עמו נחתם כשבועיים לפני שהודיעו למנכ"ל היוצא על סיום תפקידו.

בית הדין קבע כי בעת מתן הודעת הפיטורין היתה ההחלטה כבר חתומה וסגורה, וכי לא היתה לו כל אפשרות לשכנע את החברה לשנות את החלטתה, וכמובן מאליו השימוע לא נערך "בלב פתוח ונפש חפצה". בהחלטה על קביעת הפיצוי הסתמך בית הדין לעבודה על פסיקה מ-2017 של בית הדין הארצי לעבודה, בדבר הקריטריונים, והם: עוצמת הפגם והחומרה במחדלי המעסיק; האם חובת השימוע הופרה באופן מלא או חלקי? ; אופיו של ההליך שקוים, במידה שקוים, והאם נשמר בגדר השיח והשיג כבודו של העובד כאדם או שהוטחו האשמות ; האם הפיטורים היו מבוססים על סיבה עניינית ; משך תקופת ההעסקה ; גיל העובד ; האם נפל דופי בהתנהגות העובד.

כאמור, בית הדין לעבודה בתל אביב החליט לפצות את המנכ"ל לשעבר בשל הדרך בה הסתיימה עבודתו ב-20 אלף שקל. בנוסף, נפסקו לו פיצויי פיטורים בסך 128 אלף שקל, ושכר חודש עבודה אחרון, פדיון חופשה, דמי הבראה ותשלום אי הפרשה לפנסיה בסך כולל של כ-180 אלף שקלים.

 

 

עו"ד יונית גלברג סגל
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות