ועדת ההסגרות בלשכת עורכי הדין דורשים משר המשפטים שינוי משמעותי בנושא ההסגרות

ועדת הסגרות ופשיעה בינלאומית בלשכת עורכי הדין, בראשותם של עורכי הדין ניר יסלוביץ' ושרון נהרי, התכנסו באחרונה על מנת להגביר את המודעות וההתערבות של הרשות השופטת ומשרד המשפטים להליך ההסגרה, לדאוג לתיקוני חקיקה ובעיקר לשמור על זכויותיהם של מבוקשים ישראליים שעצורים בישראל ובחו"ל, השפעתן על הציבור הישראלי כולו ובמיוחד כאלה שעצורים בישראל ומבוקשים להסגרה בחו"ל ולהפך.
רונן חן |

בתום הישיבה יצאו מספר יעדים לקדנציה הקרובה של הועדה, בין השאר ליזום פניה לשר המשפטים, אמיר אוחנה על מנת לדאוג לתיקוני חקיקה נדרשים, בין השאר העובדה שבדיני מעצרים, לדוגמה בהליכי מעצר ימים, זה לא 24 שעות אלא 48 שעות בדיני הסגרה. עוד דורשים אנשי ועדת ההסגרות כי הארכת מעצר מעבר ל- 9 חודשים שמצריכה ביקורת אחרי 9 חודשים וכל 3 חודשים, בדיני הסגרה אין ביקורת שיפוטית מבית המשפט כל 3 חודשים האם לשחרר את המבוקש, זאת לאור התנהלות קצב הליך ההסגרה, כאשר תיק הסגרה שנוהל במשך כשנתיים לא הייתה עליו כל ביקורת שיפוטית על הליכי המעצר.

עורכי הדין קובלים על העובדה שקיומו של חשד הסביר בהליכי מעצר ימים לצורכי הסגרה שווה להליך מעצר אוטומטי. בתי המשפט, כך לטענתם, לא יודעים מה לבדוק, כיצד לבדוק ואם זה הליך של חותמת גומי חבל להשלות את הצדדים וכן בחינה מחדש של הראיות בהליכי הסגרה לצורכי הסגרה באופן מחודש- "אחיזה לאישום" בהשוואה ל"ראיות לכאורה".

בתקופה האחרונה לאור מעצרה של נעמה יששכר ברוסיה, חברי הועדה בראשות עו"ד יסלוביץ', דורשים הפחתת של מעורבות פוליטית וכוחניות בין מדינות, לרבות משברים דיפלומטים, כגורם המשפיע על הליכי הסגרה וכן חוסר עקביות והדדיות בין ישראל כמדינה מסגירה לבין מדינות בעולם, כדוגמת ארה"ב וצרפת שלא הסגירו לעולם את אזרחיהן לישראל ואילו ישראל מסגירה לארה"ב ולצרפת באופן קבוע עם בחינה מינורית.

עורכי הדין, דורשים גם כי קיים צורך בהגברת מעורבותו של משרד המשפטים לסייע לעורכי דין ישראלים שמייצגים עצורים ישראלים בחו"ל, לרבות מעורבותם של קונסולים בעולם למתן עזרה וסיוע לעורכי דין שמייצגים בחו"ל ביחד עם עו"ד מקומיים וכן יש צורך לקיים בניית תכנית עבודה מסודרת ונוהל, במקרה של מעצר ישראלי בישראל המבוקש לחו"ל או מעצר ישראלי בחו"ל המבוקש לישראל או למדינה אחרת בעולם, אל מול חדר בקרה, חירום, או חדר מצב, שייתן מענה וסיוע מידי למשפחות, ובפרט לעורכי דין ישראלים המייצגים בנושא סבוך זה, לרבות מעורבות קונסולריים בחו"ל, מעורבות נציג משרד המשפטים, נציג לשכת עורכי הדין ועוד.

 

עו"ד ניר יסלוביץ

 

עו"ד ניר יסלוביץ משמש כיו"ר ועדת הסגרות ופשיעה בינלאומית בלשכת עוה"ד, בעל משרד בישראל ושלוחה בקפריסין.

המשרד מספק ללקוחותיו, ליווי צמוד וייעוץ החל משלב תכנון המהלכים ובניית האסטרטגיה, דרך שלבי הניהול השוטף וכלה בייצוג המשפטי המקצועי והאמין ביותר.כל אלו, תוך דגש ומחויבות עליונה לערכים השירותיים המובילים שלנו: יצירתיות מחשבתית וחדשנות (Innovative & Creative forethought).

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות