עורכי הדין הם המרוויחים הגדולים של פסח 2020

מחקר חדש קובע: ממוצע מתנות הפסח לעורכי הדין השכירים גבוה ב-26% משווי המתנה הממוצע במשק
מעיין לביא |
מתנות הפסח הפופולריות ביותר

בארבע השנים האחרונות חל זינוק של כ-11% בשווי מתנות הפסח מהמעסיקים במשק >> גם בפסח הזה העוסקים בתחום המשפט זוכים למתנת החג היקרה במשק, בעלת שווי ממוצע הגבוה ב-26% מהממוצע לעובד >> מתנות החג שיקבלו עורכי דין יקרות כמעט כפליים מאלה של העוסקי בתחום ההוראה >> אירית גולדברג, סמנכ"לית שיווק BUYME: "אנו רואים כי מתנות הן נדבך חשוב בחיזוק תחושת הסיפוק של העובד ממקום עבודתו. בעידן בו התחרות על ליבם של עובדים איכותיים כה גבוהה, הרצון לשמור על אטרקטיביות – ובוודאי למנוע אכזבה – גדול בהתאמה"

כשחג הפסח קרב ובא רבים מאיתנו מתכוננים לחופשה קצרה, ואין הרגשה טובה מלצאת לחופשת החג עם שי מפנק מהעבודה. מנהג השי לחג במקומות העבודה כבר הפך לאירוע של ממש, עם התכנסות, הרמת כוסית, מילות ברכה והרגע המכונן של חלוקת המתנות. כמדי שנה, פלטפורמת המתנות BUYME משתפת בבחירות הפופולאריות ביותר של מתנות החג וכל הנלווה להן. כך, בדקה BUYME את שווי ההשקעה במתנות לפסח בתחומי תעסוקה שונים, בהם גם תחום המשפט.

עורכי הדין מתוגמלים במתנות יקרות יותר בכל שנה
מבדיקת BUYME לקראת פסח עולה כי סכום ההשקעה במתנות לפסח לעורכי הדין זינק ב-7% תוך 4 שנים, מ-603 ₪ ב-2017, ל-646 ₪ ב-2020, כ-43 ₪ בממוצע. אולם הסכום עדיין נמוך בהשוואה ל-2016 אז עמד שווי ההשקעה הממוצע על 651 ₪. עוד עולה מנתוני BUYME, כי שווי המתנות הממוצע לעורכי דין, העומד ב-2020 על 646 ₪, גבוה ב-26% מהשווי הממוצע לעובד במשק, העומד ב-2020 על 512 ₪. שווי ההשקעה הממוצע לעובד במשק זינק בכ-11% בתוך ארבע שנים בלבד.

ועדיין, בהשוואה לעובדים בתחומים אחרים, עורכי הדין נותרים בראש הדירוג, וזוכים ב-2020 לשי לחג בשווי הממוצע הגבוה ביותר – 646 ₪. את המקום השני תופסים עובדי המגזר הפיננסי שיקבלו השנה למתנות בשווי ממוצע של 595 ₪. במקום השלישי עובדי חברות ההייטק ה"מסורתיות" שיקבלו השנה מתנות בשווי ממוצע של 546 ₪; ובמקום הרביעי עובדי הסטארט-אפים עם שווי מתנה ממוצע של 519 ₪. מי שנותר בתחתית הרשימה הם עובדי תחום הפרסום, הזוכים לשי לחג בשווי של 367 ₪ בממוצע, ועובדי הוראה עם 342 ₪ בממוצע למתנה. המשמעות היא כי עורכי דין מקבלים מתנות בשווי כמעט כפול מאשר עובדי הוראה, כשהפער בין המקום הראשון לשישי עומד על כ-89%.

ההשקעה הממוצעת לעובד במתנות לחג הפסח לפי ענפים

אירית גולדברג, סמנכ"לית שיווק BUYME: "הגידול בשווי המתנות לפסח מדי שנה נובע מההכרה של מעסיקים בכך שמתנות הן נדבך חשוב בחיזוק תחושת הסיפוק של העובד ממקום עבודתו. בעידן בו התחרות על ליבם של עובדים איכותיים כה גבוהה, הרצון לשמור על אטרקטיביות – ובוודאי למנוע אכזבה – גדול בהתאמה. הרעפת מתנות, חוויות וצ'ופרים על העובדים מתבטאת כמובן לא רק בחגי ישראל אלא גם על בסיס יום-יומי, והיא אינה פוסחת על חברות קטנות כגדולות."

עורכי דין? אלה המתנות הפופולאריות ביותר שבעלי המשרדים רכשו עבורכם
ב-BUYME בחנו את חמש הקטגוריות הפופולאריות כמתנות חג הפסח בקרב מעסיקים. את המקום הראשון (32%) תפסו ארוחות במסעדות שף, שהפכו בשנים האחרונות לחוויה מבוקשת במקומות העבודה. הפופולאריות נובעת גם מהמגוון הרחב, מהאפשרות ליהנות מחוויה קולינארית ברמות מחיר שונות, בכל רחבי הארץ ומתי שמתחשק. האופציה השנייה המועדפת ביותר היא מסע שופינג ברשתות אופנה מובילות ומעודכנות (24%); לאחר מכן, כרטיסים להופעות ואירועי תרבות תופסים את המקום השלישי (14%) ברשימת המתנות הפופולאריות, שפינקו את עובדיהם בהזדמנויות לצרוך תרבות וללכת להופעות של להקות אהובות לבחירת העובדים. את המקומות הרביעי והחמישי תופסות הסדנאות (12%) והחוויות מעולמות ה-well-being, לאיזון הגוף והנפש (12%). אלה מהוות עבור העובדים הזדמנות להתנסות בתחביבים חדשים, להשיב לעצמם שלווה ולהתפנק באופן שלא היו מרעיפים על עצמם.

עובדים בהרצליה נהנים יותר בפסח
המחקר החדש של BUYME מציג גם את מפת מתנות החג. מי שעובד בהרצליה מתוגמל במתנת פסח בסכום הגבוה ביותר בישראל – 562 ₪; בתל אביב 522 ₪; בירושלים 484 ₪; בחיפה 472 ₪ ובבאר שבע ממוצע שווי המתנה 464 ₪. למרות הפערים בין הערים, ניתן לשמוח על כך ששווי ההשקעה במתנות לעובדים עולה משנה לשנה.

מפתיעים במיוחד הם מקומות העבודה שמפנקים את העובדים שלהם בלילה במלון יוקרה בשווי אלפי שקלים, והעלות שהם מוכנים להשקיע, עולה משנה לשנה. בשנת 2017 לדוגמה השקיעו מעסיקים 1,300 ₪ ללילה במלון כמתנה לעובד, וב-2020 נמדד סכום שיא של 2,067 ₪, זינוק של כ-59% ב-3 שנים. לילה במלון נחשב למתנה היקרה ביותר בה השקיעו מעסיקים במתנת חג הפסח לעובדים ב-2020, והיא גבוהה פי ארבעה מסכום המתנה הממוצע. עובדים שקיבלו לילה במלון יוקרה במתנה מהעבודה – יכולים להרשות לעצמם להיות מרוצים מאוד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות