די להבהיל: המשטרה תחקור פייק ניוז על קורונה

המשטרה הטילה על יחידת הסייבר בלהב 433 לחקור את האחראים להפצת "פייק ניוז" על מקרי קורונה בארץ. זאת בשל הבהלה שיוצרות הודעות כאלה בציבור
ציון חן |
סגל הפיקוד משטרה קורונה ניצב מוטי כהן
ישיבת סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה להיערכות למשבר הקורונה. צילום: דוברות המשטרה

במסגרת ישיבה שערך סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל הבוקר, התקיימה הערכת מצב בנושא התפרצות נגיף הקורונה בישראל. בישיבה לקחו חלק המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, וגופים ממשלתיים נוספים. המשטרה קיבלה תמונת המצב עדכנית בנוגע להתפרצות הנגיף, מדיניות וההיערכות הלאומית, ההיערכות שבוצעה עד כה ועקרונות להמשך ההיערכות.

עוד עלתה בישיבה תופעת הפצת חדשות כזב ("פייק ניוז") הנוגעות להתפשטות נגיף הקורונה.על כך הודיעה המשטרה כי החקירה על תופעה זו כבר מתנהלת בימים אלה ביחידת הסייבר של להב 433. במשטרה רואים בחומרה רבה את התופעה הבזויה הזו ואת התוצאות הקשות שלה. פרסום והפצת הודעות שקריות מעין אלה יוצרים עיוות למציאות ולהצגת תמונה שגויה שיש בהם כדי לגרום בתקופה רגישה זו לבהלה בקרב כלל ציבור האזרחים.

מהמשטרה נמסר עוד: "משטרת ישראל תפעל במקצועיות ובנחישות מתוך כוונה למצות את החקירה כלפי כל מי שייבחר להפיץ הודעות שקריות שיש בהן לזרוע בהלה בקרב הציבור הרחב. אנו קוראים לכלל הציבור, לנהוג באיפוק ובאחריות. חל איסור מוחלט על הפצה ושרשור הודעות "פייק ניוז". הודעות רשמיות מופצות רק על ידי הגורמים המוסמכים לכך ובאתר משרד הבריאות".

בתום התייחסות הגורמים המקצועיים סיכם מ"מ המפכ״ל ניצב מוטי כהן את הערכת המצב, ואמר כי ״המשטרה נערכת ומשקיעה את מירב המאמצים והמשאבים למתן מענה מיטבי לכלל התרחישים, נושא זה נמצא בסדר עדיפות מרכזי של הארגון וצפוי להעסיק אותנו בשבועות ובחודשים הקרובים".

בנושא התמודדות האוכלוסייה אמר ניצב כהן כי ״מדובר בציבור נורמטיבי שנדרש להיכנס לבידוד ועד כה ניכר כי הציבור קשוב להנחיות משרד הבריאות ומגלה אחריות ציבורית" עוד הוסיף והדגיש כי "משמעת אזרחית מצילה חיים״.

עו"ד יעל לביא

עו"ד יעל לביא סולקין המכהנת כיו"ר ועדת סייבר (משותפת) מחוז מרכז בלשכת עורכי הדין הגיבה לידיעה "זריעת היסטריה בנוגע לקורונה מהווה כלי ליצירת 'טרור פסיכולוגי', הובא לידיעתי כי מופצות תגובות ״פייק ניוז ״ על ידי גורמים עויינים. גם מדינות וגורמי טרור עומדים מאחורי ההודעות הללו במטרה לזרוע בהלה ולחץ ולהפריע כלכלית על ניהול המדינה ,מצב כזה של זריעת פחד ובהלה יכול לגרום להידרדרות כלכלית. לירידת הבורסה. להפסקה בפעילות המשק. לחשש מלעשות עסקאות. והחלשת הכלכלה. צריכה לצאת בהוראת שעה כי מי שיתפס שהוא מעביר או שהוא משמש מקור להעברת הודעות שקריות בנושא הפצת מחלה מדבקת. יענש ויפתח כנגדו תיק פלילי גם ללא הוכחת נזק ,המעשה חמור ומדובר בפגיעה מהותית בשלום הציבור ובאינטרס הלאומי"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות