איימו בהפצת תמונות אינטימיות – ונעצרו

תמונות אינטימיות שזוגות עושים להנאתם כחלק מהקשר, יכולות לשמש גם כאמצעי לסחיטה ואיומים. שני גברים החשודים כי פעלו כך, כל אחד בנפרד, נעצרו ביממה האחרונה
ציון חן |
מחשב ילדה פדופיל "להרביץ מכות לגברים". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

תופעת הפצת מדיה של מצבים אינטימיים במטרה להביך ולהשפיל במקרה הרע, או לחילופין לסחוט ולאיים במקרה הרע יותר, היא תופעה בזויה אך מוכרת נוכח תלונות מסוג זה המוגשות בתחנות המשטרה מקרב כל המגזרים בכל שכבות הגיל. לראיה, שתי תלונות כאלה (ללא קשר ביניהן כמובן), הוגשו בימים האחרונים. האחת כנגד תושב הצפון בן 51, והשנייה כנגד תושב הדרום בן 33. מעצרם של השניים הוארך, כל אחד בנסיבותיו הוא.

המקרה הצפוני
לפני שנה שלחה תושבת בית שאן תמונות אינטימיות שלה לגבר אותו הכירה מהעיר. לפני מספר ימים נכנסה האישה אל תחנת המשטרה בעיר והתלוננה כנגדו בבהלה, שהוא עכשיו מאיים עליה להפיץ את התמונות הללו.
האיש מצידו טוען כי לא היו דברים מעולם ומכחיש כל איום כזה כלפיה. "אמירתה היא שוות ערך להכחשתו", הסביר סניגורו של האיש בבית המשפט, "זו מילה מול מילה.
המשטרה מצידה תפסה את הטלפון של האיש ועצרה אותו בחשד לביצוע עבירת "איומים" וגם "הכנה לפרסום תועבה". "נחה דעתי כי קיימת בתיק החקירה תשתית ראייתית הקושרת את העצור לביצוע העבירות המיוחסות לו", קבע שופט המעצרים, סגן נשיא השלום בטבריה ניר מישורי-לב טוב, "שוכנעתי כי אכן קיים חשש לשלום האישה המתלוננת באם ישוחרר העצור בשלב זה. לאור מהות העבירות המיוחסות לו".
בדיון שהתקיים דחה השופט את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של האיש בחמישה ימים, והאריך אותו ביום אחד בלבד. מבחינתו של השופט, מספיקים 24 שעות על מנת לבצע את הפעולות העשויות "לשפוך אור על גרסתו של האיש", כדבריו, במסגרתן הוא טוען כי מדובר בעלילה של מישהי שמנסה לכפות עליו קשר. זאת על אף שהוא עצמו מצוי בקשר של מעל לעשור עם אישה אחרת.

המקרה הדרומי
בבאר שבע לא היו איומים, אלא מעשים של הפצת סרטונים אינטימיים בהם מתועדת תושבת העיר באקט מיני, יחד עם מי ששלח את הסרטונים לבנה של האישה. לטענת המשטרה הבחור שלח את הסרטונים לבן ולא לאמא, על מנת לנקום במי שהיתה בת-זוגו, על כך שהיא הוציאה כנגדו צו הרחקה ממנה.
באולם המעצרים של באר שבע לשם הובא האיש הוא טען בפני השופט יריב בן-דוד, כי האישה מטרידה אותו בהודעות ושיחות ממספרים חסומים. "אני מקבל ממנה אוהבת אותך, בוא נחזור. שולחת לי תמונות סמיילי שלי ושלה ביחד. היא מטרידה אותי כי אסור לי ליצור קשר איתה, כי אני בצו הרחקה. הבן שלה והיא טומנים לי מלכודת", טוען האיש לגבי נסיונות ההפללה של זוגתו לשעבר כנגדו.
בית המשפט שעיין בתיק החקירה ובממצאים הראשוניים, מצא כי ממסמכים סודיים שהוצגו לפניו, קיימות עילות מעצר וחשד סביר, והאריך את מעצרו של האיש בשלושה ימים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות