נסיונות העלמת מס גם ביישובים נידחים במדינה

מס הכנסה לא פוסח על אף ישוב בביקורות פתע, והן מבוצעות גם בישובי הבדואים בנגב וישובים מרוחקים בערבה – וגם בהם נמצאו כשלים
ציון חן |

מס הכנסה לא פוסח על אף ישוב בביקורות פתע, והן מבוצעות גם בישובי הבדואים בנגב וישובים מרוחקים בערבה – וגם בהם נמצאו כשלים. כך, למשל, אנשי הביקורת של מס-הכנסה "קפצו" לביקור בישוב שגב שלום ובישוב עין יהב שבערבה, במסגרת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק שהתרכז בעיקר בעיר באר שבע. בסיכומו של יום אשר כלל 34 ביקורות נמצא כי בקרב 34% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כנדרש.

הביקורת כללה לא רק רישום הכנסות שלא כדין. בין השאר, נערכו גם 43 ביקורות על יישום חוק צמצום השימוש במזומן, כאשר ב-8 מקרים מתוכם נמצאו הפרות של החוק. למבצע, שנוהל על ידי עובדי משרד פקיד שומה באר-שבע, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים.

כך, לדוגמא, נמצאו 55 צ'קים בסך של 249,000 ₪ שלא נמצא כל תיעוד בביקורת של עסק לייצור מטבחים. אם לא די בכך, על חלק מהצ'קים לא נרשם לפקודת מי ניתנו, והלקוחות נותני הצ'קים ובעל הנגרייה צפויים לקנס כספי בגין עבירה על חוק הצמצום בשימוש במזומן.
בין שלל ההסברים ששמעו אנשי רשות המיסים היה גם בעלים של חנות פלאפל שלא רשמה הכנסות מיום הביקורת, והבעלים תירץ זאת כי "העובדת לא יודעת בכלל לעבוד עם הקופה". גם בעל אטליז שלא רשם הכנסותיו מיום הביקורת הסביר "אני חדש והעובדים עדין לא יודעים להפעיל את הקופה". בעל חנות הלבשה שלא רשם הכנסות בסך 3,500 ₪ מיום הביקורת הסביר כי "הקופה שלנו מקולקלת הזמנו קופה חדשה וכשהיא תגיע נדפיס".

במינימרקט בבאר שבע נמצא שהכנסות בסך 3,000 ₪ שהתקבלו מהעברה בנקאית, לא נרשמו בספרי העסק. בעלת המינימרקט טענה: "יש לנו פה מחלקה לחלוקת דואר זה כסף מדואר ישראל, לא ידעתי שאני צריכה להוציא קבלה על זה". בעסק לטיולים מדבריים בנגב נמצאו 2,500 ₪ שלא תועדו בספרי העסק. בעלת העסק טענה "אני צריכה לבדוק למה לא רשמתי".

מרשות המיסים נמסר "פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות