הטיפוסים השונים המבריחים סמים לישראל

שתי דוגמאות לפרופילים השונים של הישראלים שמנסים להבריח סמים לארץ. מבריח ה-MDMA נותר במעצר, מבריח סם האונס שוחרר למעצר בית אצל אמא
ציון חן |
סמים

שתי דוגמאות לפרופילים השונים של הישראלים שמנסים להבריח סמים לארץ. מבריח ה-MDMA נותר במעצר, מבריח סם האונס שוחרר למעצר בית אצל אמא. סוכן נסיעות תל אביבי בן 46 מפלורנטין, ובחור בן 34 מהישוב בת-חן שבאזור נתניה, נתפסו כשהם מנסים להבריח לארץ סמים מסוכנים. התל-אביבי הביא איתו 2 ליטרים של GBL, "סם אונס", והמבריח מהשרון הביא איתו 26,656 כדורי MDMA.

הפרופילים של מבריחי הסמים לארץ הם שונים. שני המבריחים /יבואנים /בלדרי סמים אלה לא נעצרו באותו היום, ואף לא קשורים האחד לשני. נתוניהם הבסיסיים לא היו מחשידים אותם אלמלא יכולות האיתור של אנשי ביקורת הגבולות בארץ. תפיסתם היתה מקרית, ולא בעקבות מידע מודיעיני מקדים.

הבחור מבת-חן הגיע מברלין, והביא איתו את הסמים במזוודה בעלת תחתית כפולה. בבדיקת המזוודה, נמצאו שלוש שקיות שקופות ובתוכן עשרות אלפי כדורי MDMA בשווי שוק של 26,000 שקל במכירה, אך בחצי לפחות בקניה בגרמניה.

בחקירתו במשטרה הודה הבחור כי ידע על הימצאות הסמים במזוודה שלו. עם זאת, המשטרה טוענת כי ישנם מעורבים נוספים איתו בהבאת הסמים ארצה, ואולי הוא לא רק בלדר. הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום על "יבוא סם מסוכן", כמו גם בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, ומעצרו הוארך עד למתן החלטה אחרת בעניינו.

סוכן הנסיעות הותיק, שהביא איתו את ה-GBL, הוא "סם האונס", חזר לאחר 3 ימים בברצלונה. את נוזל הסם הוא הביא בשני בקבוקים, בקבוקון אחד ושתי מבחנות פלסטיק. בחקירתו הוא סיפר כי קנה בספרד את הסם מאלמוני בתמורה ל-700 יורו.

גם נגד התל-אביבי הגישה הפרקליטות כתב אישום על "יבוא סם מסוכן", אך על אף עברו הפלילי הלא רחוק, של הרשעה בעבירת סמים גם, הסכימה הפרקליטות לשחרר אותו למעצר בית מלא בבית אימו ברמת גן, במקום מעצר במתקן כליאה של השב"ס.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות